לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אג"י תצורף למועצות הדתיות בלי שתכיר ברבנות הראשית


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 06/04/1964 (יום שני)
הסכמי אגודת ישראל על הצטרפותה למועצות הדתיות, אינם קשורים בהכרה ברבנות הראשית - זאת קובע ח"כ הרב יצחק מאיר לוין יו"ר הועד הפועל של אגודת ישראל העולמית, בחוזר סודי שהפיץ בין חברי הוועד הפועל של מפלגתו. פירושו של דבר הוא "שאגודת ישראל" מוסיפה שלא להכיר ברבנות הראשית.

בחוזר מס. 24/1950/7 מתאריך י"א בניסן תשכ"ד, קובע מנהיגה של אגודת ישראל הרב יצחק מאיר לוין כי מפלגתו הגיע למסקנה שעליה להבטיח לעצמה יצוג במועצות הדתיות באשר הן מרכזות כל השירותים הדתיים ולרשותן תקציב של 20 מיליון ל"י, מהעיריות ומהממשלה. תקציב זה נמצא בקו עליה מתמיד. הרב לוין מציין שכל אלה הנזקקים לענינים דתיים מוכרחים להסדירם ע"י המועצות הדתיות וקשה ל- "אגודת ישראל" לפעול בלי זה, כן הוא מדגיש שהדבר חשוב במיוחד לגבי עדות המזרח.

בעמדו על השתלשלות המו"מ לכניסת "אגודת ישראל" הירושלמית למועצה הדתית, הוא מציין כי גם בעדה החרדית נדחקו רגליה של "אגודת ישראל" ע"י "נטורי קרתא" בירושלים, מכיוון שהן מנעו את השתתפותם של אנשים המשתתפים בבחירות ושולחים את בנותיהם לבית הספר "בית יעקב".

במו"מ עם המפלגה הדתית לאומית בירושלים על כניסתה למועצה הדתית, נדרשה "אגודת ישראל" לבטל את קיומו של ועד הרבנים הנפרד של "אגודת ישראל" בירושלים, דרישה זו נדחתה וסוכם ש "ועד הרבנים של אגודת ישראל" ימשיך להתקיים וגם יישאר אוטונומי כפי שהיה עד כה, לעומת זאת הסכימה "אגודת ישראל" להסיר מוועד הרבנים הזה את שם "אגודת ישראל" והוא ייקרא "הרבנות העצמאית של היהדות החרדית". יחד עם זאת הוסכם ששינוי השם הזה ייכנס בתוקפו רק אחר שנתיים מיום היכנסה של "אגודת ישראל" למועצה הדתית.

סופרנו בירושלים מציין שחוזר זה קובע למעשה כי "אגודת ישראל" תצורף למועצה הדתית בירושלים, כשהיא מקיימת מוסד רבני נפרד שאף שמו לא ישונה (לפחות למשך שנתיים), ובאותו זמן היא תמשיך שלא להכיר באופן מוצהר ברבנות הראשית.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות