לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מנכ"ל התמ"ס: הרבנות הראשית מסכנת אספקת הבשר לישראל


מאת: מרית גילת ונח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 5) - 06/05/1992 (יום רביעי)
מנכ"ל משרד התעשייה והמסחר, צבי קורן, תקף אתמול את הרבנות הראשית לישראל על כך שהיא מסכנת את אספקת הבשר הסדירה לישראל, לדבריו, מאיימת הרבנות הראשית כי לא תשלח צוותי בקרה על השחיטה בחו"ל, אם לא יסכים המשרד לייבא 40 אחוז בשר מוכשר מראש. אולם, לדברי קורן אין לבשר זה ביקוש בארץ ולכן אין טעם להמשיך לייבא אותו.

"אני תקוע עם מלאי של לפחות שישה חודשים כי אין לבשר הזה קונים", אמר אתמול קורן. "אני לא מוכן להיכנע לסחטנות שלהם. אני ארכוש רק בשר שיש עבורו דרישה".

במכתב ששיגר אתמול לרב הראשי לישראל, אברהם שפירא, הטיל קורן על הרבנות את מלוא האחריות לאי הסדרים הצפויים באספקת הבשר אם לא ישלחו לאלתר צוותי הבקרה למשחטות בארגנטינה ובאורוגוואי, משם מייבאת ישראל בשר בקר. "אני מסיר מעצמי את האחריות," אמר, "אני מצידי התרעתי על מה שצפוי לקרות."

הרבנות הראשית מעדיפה לייבא בשר שהוכשר בארץ מוצאו, בטענה שבשר שהומלח רק אחרי שהוקפא ויובא לארץ איננו כשר למהדרין. לעומת זאת, רשתות השיווק מעדיפות להכשיר את הבשר בארץ בשיטות בהן נשמרים צבעו וצורתו, כך שהבשר יהיה "יפה" יותר.
זוהי הפעם השניה בתקופה האחרונה שקרון מתעמת עם הרשויות הדתיות. בפעם הקודמת נסב הוויכוח סביב הקמח הכשר לפסח.

הרב הראשי, אברהם שפירא, אמר, כי זוהי שאלה הילכתית גרידא, וכי בשר קפוא שלא הוכשר במקום אסור משום "אכילת דם", וכי אנשים דתיים נזהרים ולא אוכלים בשר קפוא שלא הוכשר במקום.

"צריך להתחשב ולאפשר גם לאלה שאוכלים גלאט כשר לאכול בשר", אמר הרב והוסיף כי ברוח זו נשלח מכתב מפורט למנכ"ל משרד המסחר ותעשייה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בנק ישראל 5, ירושלים (משרד המסחר והתעשיה) | רחוב ירמיהו 80, ירושלים (הרבנות הראשית (החל משנת 1992))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות