לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"אחדות העבודה" תובעת חלק ב "שלל" מח' החינוך בירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 08/07/1964 (יום רביעי)
"אחדות עבודה" המשתתפת בקואליציה העירונית בירושלים, תובעת את אחד מתיקי החינוך עבור נציגה מר אברהם ארסט, שנשאר בלי תיק מאז התפוררה המחלקה לפיתוח, כלכלה ותיירות של העיריה, שהוא היה ממונה עליה.

הנהלת הקואליציה העירונית בירושלים, שהתכנסה השבוע אישרה את ביצועה של ריאורגניזציה במחלקה לחנוך ותרבות של העיריה, השותפים הקואליציוניים החליטו להסביר את הריאורגניזציה בהתפתחותה ובגידולה של המחלקה לחינוך ותרבות שתקציבה מגיע ליותר מ-10 מיליון ל"י לשנה, ומקיפה כשליש מתקציב העיריה וממנגנונה.

לפי החלטה זו נתמנה מר חיים קוברסקי כמנהל המחלקה לחינוך ותרבות. מחלקה זו תכלול את האגפים והמדורים של גני ילדים, בתי הספר היסודיים, בתי הספר לנערים עובדים, בתי התלמוד, מפעל ההזנה, התחנה לייעוץ פסיכולוגי-חינוכי, מוסדות החינוך למבוגרים ואגף התרבות. תקום מחלקה חדשה שבראשה יעמוד הסגן השני מר דוד גלילי והיא תכלול את החינוך העל-יסודי, ספורט ונוער, שירותי הנקיון והמשק.

בחוגי החינוך נתקבל הסדר זה במורת רוח, כיוון שרואים בזה יצירה מלאכותית של מחלקה חדשה ללא כל צורך אובייקטיבי.

העובדה שהנהלת המחלקה לחינוך ותרבות ניתנה לח. קוברסקי הביאה כבר תביעות בשטח הקואליציוני משותפים אחרים.
"אחדות עבודה" תובעת, כאמור, להעניק אחד התיקים לידי נציגה מר אברהם ארסט. מר א. ארסט עצמו הנמצא בבית הבראה "ארזה" שיגר מכתב דחוף להנהלת הקואליציה שדנה בריאורגניזציה במחלקת החינוך ותבע שלא לקבל החלטה בהיעדרו.

כדי שלא להחריף את היחסים בקואליציה הוחלט לקיים את ישיבת הנהלת הקואליציה שתאשר את הריאורגניזציה בסוף השבוע. אני מפא"י והמפד"ל כבר התחייבו על תמיכתם בתכנית זו ובכך הובטח לה רוב.

כפי שנמסר תומך ראש העיריה מר מ. איש שלום במסירת תיק למר ארסט בעוד שחברים אחרים במפא"י אינם ששים לכך והמפד"ל עצמה מתנגדת לכל ויתור בהשפעתה בשטח החינוך, לאחר שהמחלקה פוצלה לשניים וחלק מהאגפים נמסרו להנהלתו של איש מפא"י.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 34, ירושלים (מחלקת החינוך עיריית ירושלים) | כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות