לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עכשיו נזכרו בעמוס חכם


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 11/08/1958 (יום שני)
לפתע מתגלים כך וכך אנשים ומוסדות הרוצים לעזור לחתן התנ"ך עמוס חכם [ * ] בגלל חולשתו הגופנית. ברם כמה אנשים ומוסדות אלה ידעו מכבר - כפי שהעידו על עצמם בשידור "קול ישראל" - על העובדה, שעמוס חכם מתגורר בשכונת שערי-חסד בצריף רעוע, ולא נקפו אצבע למענו?

עתה, כשנתפרסם מר חכם ברבים מתרעמים הכל, שהוא חי כל הזמן בתנאים עלובים כאלה. וכאמור, קופצים אנשים, מוסדות ובעלי מלון על הרעיון שיש לעשות משהו למען חתן-התנ"ך, ואף מוכנים לפעול מצדם להקל עליו מכל הבחינות.

יש לשמוח על ההתעוררת הפתאומית של הרגשות ההומניים, שחלה במקרה זה. ומאידך אינך יכול להשתחרר מהרשום, שיש הרודפים בהצעות אחרי חתן-התנ"ך המפורסם בתקווה שיוכלו גם הם להתפרסם.

גם על זה כתוב בתנ"ך: "יהללוך זרים" ...

הערות: * עמוס חכם הזוכה הראשון בחידון התנ"ך שנערך לראשונה באותה שנה לרגל שנת העשור. עמוס היה בעל לקוי דיבור, וללא השכלה רשמית


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1958

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: גבעת רם, ירושלים (חידון התנ"ך בשנת 1958 נערך באמפיתאטרון זה) (אמפיתיאטרון האוניברסיטה העברית) | שכונת שערי חסד ירושלים (עמוס חכם התגורר ברחוב התנאים בשכונה זו)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות