לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פרוטקציוניזם במשרד המסחר


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 09/03/1959 (יום שני)
נאומו של שר המסחר והתעשיה מר ספיר בכנסת על משרדו - "זכה" למאמר ראשי בעתון "דבר". בעל המאמר מונה כרוכל את "הישגיו" של מר ספיר: ולעומת זאת הוא רוגז על תנועת החרות ו "הכלליים" שמתחו ביקורת על פעולתו של משרד המסחר והתעשיה. בין היתר הוא כותב:
הביקורת שמתחו נציגי "חרות" והציונים הכלליים בדיון על פעולתו של משרד המסחר והתעשיה בעקבות נאומו של השר לא היה לה על מה להתבסס.
תמוה הדבר שמפלגות אלה מדברות על פרוטקציוניזם, בשעה שתופעה זו טואטאה לאחר פרישתו של מר סוזאייב (ציוני כללי, רנ"ז) כסגן שר המסחר והתעשייה וכו' ...
עד כאן "דבר"

נשאלת השאלה, אם הפרוטקציוניזם טואטא דווקא בימי ספיר, איך זה קרה שדווקא "ספן" [ * ] הידוע בציבור קנה לו שביתת-שבת במשרד המסחר והתעשיה על כל מה שפורסם בעתוננו ועל מה שטרם פורסם.

הערות: *מדובר כנראה על פרמייה מוגברת ושיחרור ממס דלק שניתנו לבית החרושת ללוחות בידוד "ספן" מאפיקים על ידי משרד המסחר והתעשיה.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1959

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אגרון פינת בן שמעון, ירושלים (בית פאלאס - משכנו הישן של משרד המסחר והתעשיה) | רחוב שינקין 45, תל אביב (בית "דבר")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות