לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"אגודת ישראל" נגד שבת של הרצל


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 08/05/1960 (יום ראשון)
הכרזתה של מועצת הרבנות הראשית על שבת זו, כשבת הרצל ליום הולדתו ה-100, עוררה תגובות חריפות של "אגודת ישראל" ו- "נטורי קרתא". על כך נודע לסופרנו בירושלים.

הרבנות הראשית קראה להעלות את זכרו של הרצל בשבת בבתי הכנסת בארץ ובגולה וכן נוסחה אזכרה מיוחדת בנוסח כזה: למנהיגנו הדגול חוזה מדינת היהודים ומייסד ההסתדרות הציונית העולמית ר' זאב בן יעקב וחנה הרצל ...

כפי שנודע לנו עומדים חוגים אלה לארגן גם אסיפות מחאה נגד הרבנות הראשית. כמו כן נודע לי כי ב "אגודת ישראל" קיים דיון באם להשתתף בישיבת הכנסת החגיגית שתתקיים מחר לזכרו של הרצל, או להעדר ביחד עם סיעת מק"י וסיעות הערבים.

כן נודע לנו כי בישיבת מועצת הרבנות זו השתתפו רק ארבעה מבין שבעה החברים המייצגים את מועצת הרבנות הראשית. השתתפו הרב הראשי י. נסים, הרב י. א. אונטרמן רבה של תל-אביב - יפו, הרב הדיה והרב הדס. נעדרו מישיבה זו הרב צ. פ. פראנק רבה של ירושלים, הרב ראובן כץ רבה של פתח תקוה ושר הדתות הרב י. מ. טולידאנו.

הכתבה המקורית

[הכתבה המקורית אליה מתייחסת כתבה זו, לא היינו בטוחים האם נח זבולוני כתב גם כתבה זו, ולכן לא רשמנו אותה ככתבה נפרדת.
פורסמה: עיתון "חרות" 06/05/1960 עמוד 4 (אחורי)]


הרבנות הראשית ליום הרצל
במלאת מאה שנה להולדת הרצל פירסמה הרבנות הראשית כרוז בו נאמר בין השאר:
מתוך רחשי יקר למנוח, מחוללה הדגול של התנועה הציונית ואחד המעוררים הגדולים לשיבת-ציון שקמו לישראל בדורות האחרונים, מכריזה בזה מועצת הרבנות הראשית לישראל על יום שבת קודש, י' באייר תש"ך פרשת "אחרי-קדושים" כשבת שבה יעלה בית ישראל בכל מקומות פזוריו, את זכרו של בנימין זאב בן יעקב וחנה הרצל, והרבנים ישאו דברים על אישיותו בפני קהלם. בבתי-הכנסת ברחבי המדינה ובקהילות היהודיות בגולה תערך בשבת זו לאחר קריאת התורה תפילת אזכרה, לפי הנוסח שנקבע ע"י הרבנות הראשית.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960
הכתבה המקורית אליה מתייחסת כתבה זו.
פורסמה בעיתון "חרות" בתאריך 6/5/1960 בעמוד 4

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר הרצל, ירושלים (קבר הרצל) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות