לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"סע הביתה בקליאופטרה"

הפגנת סטודנטים נגד פולברייט


מאת: ז. נוח סופרנו בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד ראשון (עמוד 1) - 18/05/1960 (יום רביעי)
בהפגנת סטודנטים שנשאו מטריות צ'מברלין וכרזות: "פיוס מוביל למינכן" - נתקבל אתמול הסנטור פולברייט, יו"ר ועדת החוץ של הסנט האמריקאי ע"י סטודנטים בביקורו באוניברסיטה העברית בירושלים.

ההפגנה אורגנה ע"י תא הסטודנטים של תנועת החרות בה השתתפו כ-200 סטודנטים. בכרזות שנשאו היה כתוב: "פיוס מוביל למינכן"; "תעלת סואץ צריכה להיות פתוחה לכל העמים"; "אל תסייע לנאצר האדום"; "סע הביתה על גבי הקליאופטרה המצרית" ועוד כרזות מסוג דומה. הסינטור פולברייט נעמד וקרא את הכרזות ולא הגיב עליהן. יחד איתו בא גם שגריר ארה"ב מר ואגדן ריד, פרופ' ב. מזר, נשיא האוניברסיטה ונציגי משרד החוץ. המשטרה שעמדה במצב הכן מנעה מהסטודנטים את הכניסה לשטח קרית האוניברסיטה, אך לא התערבה אחר כך.

הסנטור ורעיתו, בלווית שגריר ארה"ב בישראל מר אוגדן ריד ורעייתו ומר גרשון אבנר ממשרד החוץ, היו אורחיו של נשיא האוניברסיטה פרופ' מזר לסיור שארך כשעה וחצי בקרית האוניברסיטה.

בתום הסיור הוזמנו האורחים למסיבת תה, בהשתתפות הדיקנים של הפקולטות השונות, פרופסורים ועוד.

פרופסור מזר קידם בברכה את האורח, בציינו, כי גם האורח הוא פרופסור ושנתיים היה נשיא אוניברסיטה.

בתשובתו אמר מר פולברייט כי הוא רואה לנכון להביא את התרשמותו העמוקה ממה שראה במשך סיורו בשעות היום.

מר פולברייט אמר כי ביקורו בחבל לכיש היה בבחינת חוויה עמוקה בשבילו והוא שמח לראות את ההצלחה בתכנון הכפרי האיזורי. הוא הזכיר, כי בשנות השלושים עמד בראש תכנית דומה במדינתו ארקנסו, אך שם לא הצליחה התכנית, בגלל מחסור בכח אדם. הוא שמח שהרעיון המרכזי ב "תכנית פולברייט" האמורה התגשם בישראל.

הערות: הסנטור פולברייט הגיע לישראל מיד אחרי החלטת הקונגרס האמריקאי המסמיכה את נשיא ארצות הברית למנוע סיוע ממדינות המגבילות את חופש השיט, כאשר כמובן הדבר התייחס לחופש המעבר בתעלת סואץ.
בביקורו של פולברייט באזור הוא שיבח את גמאל עבדול נאצר אותו הגדיר כ: "אישיות חשובה מאוד המשאירה רושם בנפשות", וכן החליט ללמוד את בעית הפליטים.

תכנית פולברייט היא תוכנית של הממשל האמריקאי למימון חילופי מרצים וסטודנטים במטרה להעשיר את הידע בין ארצות העולם וע"י כך להביא להבנה ולשלום.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד ראשון 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: לכיש | גבעת רם, ירושלים (האוניברסיטה העברית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות