לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פרוספריטי בחלקות לקבורה


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 23/05/1960 (יום שני)
עם העלאת עצמותיו של החיד"א, שמצאו מנוחת עולמים בבית העלמין בחלקה של ועד הקהילה הירושלמית, עלה ערכה של חלקה זו בעיני רבים; מה גם שנודע כי עומדים להעלות מחו"ל בקרוב עוד עשרה ארונות של קדמונים ובתוכם בעל הטורים (הרב יעקב בן-אשר). לא ייפלא איפוא שעלו גם מחירי הקרקעות הסמוכים למקומות שבהם טמונים הרבנים והקדושים.

הוותיק שבין בתי הקברות הוא בסנהדריה שבו טמונים רבנים מפורסמים, כמו הרב דוב קוק, הרב הילמן, הרב פולונסק מטפליק והרב הראשי הרצוג זצ"ל, וגם כעת מוסיפים להביא למקום זה את ותיקי וחשובי העיר.

בית הקברות השני הוקם בהר המנוחות שע"י גבעת שאול ובו כמה חלקות של חסידים ופרושים, ספרדים ואנשי עדות המזרח, וחלקתו של ועד הקהלה. בחלקתם של החסידים ופרושים טמונים הגאונים הרב מאיר שפירא מלובלין, הרב מנחם זמבה מגיטו ורשה - שהובאו מחו"ל - וכן הרבי מבלז, והרב בנגיס, רבה של העדה החרדית.

כאמור, האמירו לאחרונה הקרקעות הסמוכות לבתי-עלמין אלה מתוך חישוב, שיהיה צורך להרחיבם ואז תעמוד גם ליהודים פשוטים, בבוא שעתם, הזכות לבוא למנוחת-עולמים לצידם של הצדיקים הגדולים.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר המנוחות, ירושלים (קבר החיד"א (בסמוך לציון הרב מרדכי אליהו)) | הר המנוחות ירושלים | בית קברות ירושלים סנהדריה ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות