לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עמדו לפתוח ב "היכל שלמה" קלוב ל ... שח-מט

אך הפתיחה נדחתה בהתערבות שר-הפנים עד לאחר החגים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 8) - 09/09/1960 (יום ששי)
"היכל שלמה" בירושלים שמטרת הקמתו הייתה לשמש כ "מרכז רוחני עולמי", ובשל כך התנגדו לו הרב זאב סולובייצ'יק (הרב מבריסק) זצ"ל, ויבל"א הרב י. ל. מימון שליט"א, פתח את פעולותיו התרבותיות והרוחניות בראש חודש אלול, חודש התשובה והתעוררות, בפתיחת מועדון לשח-מט על שמו של השחקן הבינלאומי רשבסקי מאמריקה.

פתיחת המועדון נקבעה ליום שני שעבר, ראש חודש אלול, ועל מאורע זה עמדו לבשר במודעות גדולות על לוח המודעות של העירייה, וכן ניתן פרסום בעתון "הצופה" (מ-22 באוגוסט), בטאונה של המפלגה "הדתית לאומית" - האפוטרופסית על "היכל שלמה".

התכנית כללה: הרצאתו של ז. ארצי-לנדאו על "משחק המלכים", חידון שחמט (עם פרטים) וסימולטאן של יעקב קורצטאג נגד 20 איש, וכן נתבקשו הרוצים להשתתף במשחק סימולטני להביא איתם כלי שחמט.

כשנודע הדבר לשר הפנים מר מ. ח. שפירא, יו"ר הנהלת "היכל שלמה", פנה תיכף למנהל המייג'ר יפה, וביקש הסברים על תכנית זו. מר יפה הסביר לו כי על פתיחת המועדון לשחמט הוחלט בישיבת ההנהלה וגם ח"כ ז. ורהפטיג שהוא חבר ההנהלה אישר אותה. מר שפירא ביקש לבטל את פתיחת מועדון שחמט על שמו של "רשבסקי" בהיכל שלמה, בכדי לא לגרום לחילול השם ולהתמרמרות של היהדות החרדית שבלאו הכי אינה דורכת על סף "היכל שלמה" בשל האיסור של הגאון ר' וולוולה מבריסק זצ"ל. אחרי דין ודברים הוחלט לבטל את הפתיחה וכן הוחלט לגנוז את המודעות שפורסמו שמונחות כמו אבן שאין לה הופכין ... ושומר מטעם "היכל שלמה" הועמד בפתח להודיע לבאים לפתיחה כי היא נדחתה לאחרי הימים הנוראים ...

כן נודע לנו כי מנהלי "היכל שלמה" נשאלו למה החליטו לקרוא למועדון על שמו של השחקן רשבסקי ולא על שמו של הרב אבא ציטרון זצ"ל, מי שהיה רבה של פתח-תקוה וחתנו של הגאון מרוגוצ'וב זצ"ל, (שהיה חבר "מזרחי" וגם אמן במשחק השחמט), על כך באה התשובה: כי טרם שמעו את שמו של הרב ציטרון ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות