לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ברכת מוסקבה לפתח-תקוה - ולא לירושלים


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 27/09/1960 (יום שלישי)
פירושים שונים ניתנו לשיגורה של ברכת השנה המסורתית של הרב י. לוין, רבה של מוסקבה, לפי הכתובת של הרב ראובן כ"ץ שליט"א, רבה של פתח-תקוה, ולא לרבה הראשי של ארץ ישראל, הרב יצחק נסים שליט"א.

כנהוג היו הברכות לראש השנה מתקבלות מכל קצווי תבל במשרדו של הרב הראשי י. א. הרצוג זצ"ל ומאז פטירתו נשלחו לפי כתובתו של הרב הראשי י. נסים שליט"א. אולם השנה נתקבלה ברכתו של רבה של מוסקבה בביתו של הרב ר. כ"ץ.

בחוגים המעורבים בקלחת הבחירות רואים בזה אות כי גם לרבה של מוסקבה נודע על מלחמת הבחירות לרבנות הראשית, ועל כן העדיף השנה, שנת הבחירות, לשלוח ברכתו המסורתית ל "אישיות נייטראלית", שאינה מעורבת במערכת הבחירות.

ומאידך יש הרואים קשר בין ביקורו של הפרופ' א. קאטש (כ"ץ) מארה"ב, בנו של הרב ראובן כ"ץ, המבקר לעתים במוסקבה לרגלי מחקריו, לבין משלוח הברכה לרבה של פתח-תקוה. חוגים אלה מניחים כי בעת ביקורו של הפרופ' קאטש אצל רבה של מוסקבה תיאר בפניו את אישיותו הגדולה של אביו, ולכן החליט הלה לשלוח את ברכתו המסורתית ע"י הרב ראובן כ"ץ.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ברנר 1, ירושלים (דירת השרד של הרב הראשי יצחק נסים - פינת רחוב בלפור - בית קלייברג) | רחוב חובבי ציון 37, פתח תקווה (רבנות ראשית - המועצה הדתית - בית הכנסת בית יעקב) | Bolshoy Spasoglinishchevskiy per., 10, מוסקבה, רוסיה (בית הכנסת שבראשו עמד הרב יהודה לייב לוין) (בית הכנסת כורל, בית הדין הרבני)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות