לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עתון "רדיו" יבלע את השבועון "למתחיל"


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 23/10/1960 (יום ראשון)
עיתון "רדיו" שיופיע בהתחלת השבוע הבא, עומד "לבלוע" את השבועון המנוקד "למתחיל" היוצא ע"י המחלקה להנחלת הלשון של משרד החינוך והתרבות בשיתוף עם המחלקה לחנוך ותרבות של ההסתדרות הציונית - על כך נודע לסופרנו בירושלים.

שבועון "למתחיל" המיועד בעיקר עבור עולים חדשים, מופץ בארץ ב-15 אלף גליונות וכן בכמה אלפים בחו"ל, ומגיע עד לסיביריה הרחוקה. עתון "רדיו" שרבים התנגדו להופעתו עומד עם הופעתו לתת בין היתר גם כמה מעמודיו בניקוד ובעברית קלה כדוגמת השבועון ל"מתחיל". עורך עיתון "רדיו" מר עמוס גורדון נתן להבין ברמז דק ... לעורך ל"מתחיל" הד"ר קודש כי עם הופעת עיתון "רדיו" ובו העמודים המנוקדים אין מקום לשבועון "למתחיל".

לסופרנו נודע כי ישנה סיבה נוספת להתפתחות זו והיא: עיתון "למתחיל" המופיע ע"י משרד החינוך והתרבות הוא א-פוליטי ובכל הבעיות הפוליטיות והמפלגתיות נוקט הוא במידה נייטרלית, בגליונו האחרון נדפסה גם רשימה אוהדת על ניל"י ועל שרה אהרונסון הי"ד. את מחלוקת לבון - בן-גוריון לא העלה מעל עמודי העתון, בניגוד ל- "אמר" שגם הוא מיוחד לעולים חדשים, שצידד בשאלה זו בבן-גוריון, לכן עם הופעת עתון "רדיו" שיעמוד תחת פיקוח של משרד ראש הממשלה, חותר משרד זה לסגירת השבועון "למתחיל".

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 19, ירושלים (משרד החינוך, המחלקה להנחלת הלשון ולהשכלה - מערכת שבועון "למתחיל") | רחוב המלך ג’ורג’ 48, ירושלים (ההסתדרות הציונית העולמית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות