לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שכחו גם את מוצקין


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 09/11/1960 (יום רביעי)
כמעט ולא יאמן הדבר: איש לא היה טורח להעלות את זכרו של המנהיג הציוני הדגול ליאו מוצקין ז"ל - אלמלא נכדו, גבריאל, אשר פנה להנהלת הסוכנות לוודא את התאריך המדוייק של פטירת סבו.

גבריאל מוצקין, בן ה-14 הגיע לפני שנה לישראל מלוס-אנג'לס. אביו המשמש כפרופסור למתמטיקה באוניברסיטה בלוס-אנג'לס, היגר עם משפחתו לאמריקה לפני 10 שנים מירושלים שגם בה שימש כפרופסור באוניברסיטה העברית.

גבריל, שקיבל חינוך כללי אמריקאי ואת דרשת הבר מצווה נשא בבית כנסת קונסרבטיבי, התחיל להתעניין במדינת ישראל ואחרי שהכריח את הוריו ומשפחתו שיסכימו לנסיעתו לישראל, הגיע לירושלים ונמצא אצל משפחת הוריו, האחות אורנשטיין ולומד בגמנסיה רחביה.
בירושלים הוא התקרב לחוגים הדתיים והתחיל גם לבקר בבתי כנסת ובשטיבלאך וכן ביקר כמה פעמים אצל הרבי מגור. בביקוריו בספריה התורנית של "היכל שלמה" נפגש עם המנהל הד"ר צבי הרכבי ובשיחה איתו שאל אותו על התאריך המדוייק של מותו של סבו ליאו מוצקין שחל בי"ז בחשון.

ראוי לציין כי לא ההנהלה הציונית שמוצקין השתייך אליה ולא הנהלת הסוכנות היהודית נוהגים להעלות את זכרו של מוצקין ביום השנה לפטירתו. ואולי נכדו בן ה-14 שבא אלינו מלוס אנג'לס ימריץ את העומדים בראש התנועה הציונית שיעלו את זכרו של המנהיג הציוני.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר הזיתים (לאחר מותו בפריז בשנת 1933 של ליאו מוצקין הועלו עצמותיו להר הזיתים בשנת 1934) (בית הקברות הר הזיתים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות