לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

צדיקי "שערים" ומנקס


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 12/12/1960 (יום שני)
צרה עינו בשעות הספורות שניתן למנקס [ * ] לבקר בביתו לרגל חג משפחתו, מאן דהוא המסתתר תחת הכינוי א. ישראל ב "שערים" בטאונה של פועלי אגודת ישראל, והוא מבטא את זה במאמר בשם "באספקלריית חיינו" שפירסם בי"ט כסלו - יום חגיגת שחרורו של האדמו"ר מליובביץ מכלא הצאר.

בין היתר הוא כותב:
"אולם מתוך תמהון קראנו את הכתבות הנרגשות של הביקור המזעזע של מנקס בבית משפחתו, כיצד הוא אוכל את ארוחת הצהריים שלו בחוג ילדיו ואשתו וכיצד קבלוהו שכניו מהרחוב וכו' וכו'. רבותי, אין צורה זו של רגשנות מופרזת הולמת ציבור מבוגר שחייב לדעת, כי לגבי פושעים אין לגלות סימנים של רכרוכית נשית, אם אין רוצים על ידי כך לעודד פשעים נוספים ...

עד כאן "שערים" ומכאן ואילך כמה שאלות לר' א. ישראל. מה דעתו על יסורים של ה "סבא" ר' נחמן שטארקס [ ** ] החבוש בכלא לפי פקודת שופט, שבטאונו הרעיש עולמות? מה דעתו על אסירי "המחתרת הדתית" שישבו בג'למה שעתונו נקט עמדה דומה לזו לשל מאסרו של ר' נחמן שטרקס? ולמה מסתובבים אסירי עולם רוצחים ממש עם סיגריות בפיהם בחצרות בתי הכלא ובבתיהם הפרטיים? ולמה דווקא כלפי מנקס נוהגים ביד חזקה?

הערות:
* יוסף מנקס - הורשע כעומד בראש החוליה שרצחה בשנת 1957 את ישראל קסטנר (ראו משפט קסטנר), וכחבר במחתרת ימנית. נדון בשנת 1958 למאסר עולם, וזכה לחנינה 7 שנים מאוחר יותר.

** - נחמן שטארקס - סבו של יוסל'ה שוחמכר מפרשת "איפה יוסל'ה". הסב החרדי סירב להחזיר את נכדו להוריו, כדי שלא יתחנך באורח חייהם החילוני, ולכן נכלא בבית הסוהר.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כפר שלם תל אביב (שכונת מגוריו של יוסף מנקס) | רחוב פרישמן 64, תל אביב (מערכת בטאון פועלי אגודת ישראל - שערים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות