לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כל הידע האנטישמי הוכנס בספר השמצה נגד היהודים שהוציאה האקדמיה המדעית במוסקבה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 18/12/1960 (יום ראשון)
הספר "מהות הריאקציה של היהדות" שיצא לפני זמן מה ברוסיה ב-17 אלף טפסים מטעם האקדמיה למדעים במוסקבה ולנינגרד, ע"י היבסק מיכאיל יוסיפוביץ שכנוביץ, הוא ספר שטנה כביכול נגד היהדות ולמעשה נגד היהודים, ולא דווקא בארצות הקפיטליסטיות אלא גם בברית המועצות גופא.

הגושפנקא "המדעית" של האקדמיה למדעים ברוסיה, והקדמתו של הד"ר למדעי ההיסטוריה הפרופ' ס. א. קובליוב עשה את השטנה להרת סכנות לשלושה מיליונים היהודים החיים מעבר מסך הברזל.

בספר כונס כל הידע האנטישמי כלפי עם ישראל מיום היותו לעם ועד נאומו האחרון של ש. מיקוניס.

ביהדות הכל רע ובאם יש משהו מן המשהו, שיש לו ערך ביהדות, הרי זה לקוח וגנוב ... מאחרים.

המחבר מפגין את בורותו

לעומת זאת הנצרות היא חיובית, היא מרד של המנוצלים נגד המנצלים, ואם בחסידות, למשל מצא היבסק שכנוביץ מתחילתה משהו מן החיוב (הבעש"ט כמובן לא היה ולא נברא !!!), הרי החסידות למעשה חיקוי לכת-חליסתי (כת נוצרית מלפני 250 שנה), הרי זה משום שהיא דומה ... לנצרות. אפשר היה לחשוב כי עם הסילופים המרכסיסטיים, לניניסטיים, חרושצ'וביסטיים ושימוש בכל החומר הספרותי האנטי-יהודי הרי לפחות לפנינו "אוח'וני יבריי" ("היהודי המלומד "); ברם, בדיקת החומר מראה כי אותו שכנוביץ בור ועם הארץ הוא.

"המלומד" שלנו מחליף דרך משל: את ה "יגדל" (יגדל אלוקים חי) ב - "יתגדל" (של ה "קדיש"). יש לו מסכת (גמרא) שביעית בתלמוד בבלי (כידוע בסדר זרעים חוץ מברכות אין לנו גמרא אלא משניות בלבד), הפסוק: כי קרן אור פניו ... (של משה) אשר התרגום הלטיני הוא וולגטה, תרגום: כי צמחו לו קרנים, ומשום כך בפסל משה של מיכאל אנג'לו נראות הקרנים, מקים שכנוביץ כמובן את גירסת הוולגטה ...הוא יודע כי בהושענא-רבה דווקא (ולא בסוכות בכלל) לוקחים ... שלושה מינים (כידוע לוקחים ארבע מינים), ואלה הם לולב, ערבות ו ... תפוח (יאבלוקו).

*) טופס של הספר הזה הגיע לעיתוננו מעבר למסך הברזל ועליו פורסם בראשונה בכל העולם המערבי בעתוננו של 17 בנובמבר 1960 .

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: B-34, Universitetskaya NAB., 5, סנט פטרבורג, רוסיה (האקדמיה הרוסית למדעים לנינגרד) | Leninskii Avenue 14, מוסקבה, רוסיה (האקדמיה הרוסית למדעים - מוסקבה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות