לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יהודים לעזרת הכנסיה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 8) - 04/01/1993 (יום שני)
אמר רב אבא בר אחא: אין את(ה) יכול לעמוד על אופיא(ה) של אומה זו, נתבעין לעגל ונותנים, נתבעים למשכן ונותנים (ירושלמי, שקלים א' א').
חוות דעת זו על העם היהודי, הגיעה, מן הסתם, גם לבירובידז'אן הרחוקה.

הוועד של הכנסיה הפרובוסלאבית ע"ש הקדוש שוליח איאקוב בבירת בירובידז'אן, פנה לאחרונה בקריאה נרגשת אל כל היהודים, תושבי מה שהיה פעם "החבל האוטונומי", בקריאה לבוא ולהטות שכם להקמת הכנסיה ע"ש "הקדוש" בעיר.

בפניה מזכיר ועד הכנסיה נשכחות מן העבר הלא רחוק; הקמתה של קאפליצה (בית תפילה נוצרי קטן) בתחום בית הקברות העירוני בעיר חאבארובסק, שנועדה להנצחת זכרם של קרבנות הנאצים, וכן הקמתה של אנדרטת מוראיוב-אמורסקין. שני אלה, נאמר בקריאת ועד הכנסיה, הם הוכחה לכך שאפשר להזיז עניינים ולקדם מטרות נעלות בכוח ההתלהבות הפטריוטית, המלכדת אנשים שכוונותיהם רוחניות טהורות.

עוד נאמר בפנייה, כי התוכניות שהכינו הארכיטקטים לכנסיה המיועדת, כבר מוכנות וממתינות לביצוע, ורק המחסור בכסף הוא שמונע את תחילת העבודה, ובזה, כאמור יכולים ומתבקשים יהודי בירובידז'אן לסייע.

"אנו פונים לעזרת כל מי שרוצים לקחת חלק בעבודת הקודש – מפלגות, מוסדות או יחידים, ואנו מלאי תקווה ואמונה שאיש לא ישאר אדיש לגורל הכנסיה הפרובוסלבית בעירנו. הודות לכוונות ולכשרונות הנעלים של יוזמי הקמת הכנסיה, בטוחים אנו כי זו תהיה לשם, לתפארת ולדוגמא, וקן של דת, מוסר ותרבות" – נאמר בפניה.

יצויין כי המבצע עליו מדובר כאן אינו יוצא דופן ברוסיה. כל הכנסיות הנוצריות שהוקמו בה, בכל התקופות, נבנו באופן דומה, דהיינו, בהתגייסות של כל הציבור כולו, כולל היהודים.

"יהי רצון", נאמר בסיום הפניה לציבור, "שהכנסיה שתוקם בכוחות משותפים, תביא לקרבת אחים ורעים בארצנו, ולהחייאתה של רוסיה האהובה שלנו. אנחנו מקבלים תרומות בכסף, בחפצי קדושה, בספרי קודש ובעצות טובות ..."


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בירוביג’ן
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות