לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המשטרה נערכת נגד הפגנת "המאמינים בתחיית המתים"

גידופים ל"צוררי היהודים בגין, בורג, המר וקומפורט"; 11 מ-15 החרדים ששוחררו - נעצרו מחדש


מאת: נח זבולוני - סופר דבר
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 25/07/1983 (יום שני)
משטרת ירושלים דרוכה והחלטתה נחושה לדכא ביד חזקה כל מקרה אלימות והתפרעות שיהיו "במפגן המאמינים" שיערך היום על ידי חרדים נגד ארכיאולוגים החופרים במורד הר-הבית בירושלים .

"הוועדה הציבורית להגנת קברי ישראל" קוראת את המאמינים בתחיית המתים לבוא היום, ט"ו באב, לרחבת ישיבת המתמידים בשכונת האונגרים בירושלים לעצרת המונית נגד הארכיאולוגים.

ב "צו הקריאה" שקיבלו חרדים מהוועדה נאמר, בין היתר: "המערכה על הגנת בית הקברות במורד הר הבית הינה בעיצומה. המאמינים בתחיית המתים מתאספים היום למפגן למחות נגד הכופרים בתחיית המתים. ואתה, יהודי מאמין דע את אשר לפניך. זכור חובתך בשעת שמד זו ואל תשתמט מהמערכה – מערכת הקודש והאמונה נגד עוקריה ומחלליה".

הוועדה מזהירה את "צוררי היהודים, בגין, בורג, המר וקומפורט שר"י (שם רשעים ירקב), אשר מדכאים זו השנה השלישית את עם ה'. אולם השרידים אשר לא כרעו ולא השתחוו ולא נכנעו לקריאתו הקשה של הכופר בן-גוריון ימח-שמו וקוזקיו כאשר חיבלו וכילו את הקמים נגד ממשלת הזדון שלו, אלה לא יניפו דגל כניעה גם לפני עריצי זמננו הפריצים והקוזאקים שלהם"

דברים חמורים אלה, שעד כה טרם נשמעו כמותם אפילו מהחוגים הקיצוניים ביותר, הדליקו נורה אדומה במשטרה, והחלטתה נחושה לדכא ביד חזקה כל הפגנה בלתי-חוקית וכל אלימות והתפרעות.

דפים בנושא:


11 מ- 15 החרדים ששוחררו נעצרו מחדש

(ע) המשטרה עצרה אתמול מחדש עשרה מבין חמישה-עשר החרדים, שנעצרו לפני שבועיים בהתפרעויות בכיכר-השבת ושוחררו בסוף השבוע סמוך לכניסת השבת.

העשרה נעצרו מחדש, משום סירבו לחתום על התחייבות לא להשתתף בהפגנות, לצאת מירושלים ולהתייצב מדי יום במשטרה.

על מתן התחייבות זו סוכם ביום ו' בע"פ בבית –משפט השלום בירושלים, וצו פורמאלי בעניין זה ניתן על ידי בית-המשפט אתמול בבוקר.

אתמול נפתח משפטם של 15 החרדים בבית-משפט השלום בירושלים, כנאשמים בהתפרעות בכיכר השבת. כל הנאשמים כפרו בהאשמות המיוחסות להם.

על ההתחייבות שסוכמה בבית-המשפט הסכימו לחתום רק שלושה מבין 15 הנאשמים ואלה שוחררו. אשר לשני הנותרים, הרי אחד מהם כלל לא הופיע למשפט והמשטרה עושה לאיתורו, ואילו השני הצליח להימלט מבית-המשפט במהלך הדיון והוא הוכרז עבריין נמלט.

ביקורת על פורוש ולורנץ בעקבות הימלטות אחד הנאשמים

המשטרה הסכימה להסיר את התנגדותה לשחרור העצורים בעקבות מגעים רצופים בין חברי הכנסת מנחם פורוש ושלמה לורנץ לבין מפקד משטרת ירושלים ומפקד המחוז הדרומי. השופטת מרים נאור הורתה לשחרר את 15 העצורים, לאחר שחברי הכנסת פורוש ולורנץ נתנו את מילתם, כי כל העצורים יתייצבו עם צאת השבת במשטרה ויחתמו שם על ערבות של 100,000 שקל כל אחד.

במהלך הדיון המשפטי אתמול מתחה השופטת נאור ביקורת על שני חברי הכנסת, על כך שעל אף שנתנו את מילתם לא חתמו ערבות לנאשם שלא התייצב.

בפתיחת הדיון במשפטם של החרדים נשמעו אתמול עדויותיהם של מפקד משמר-הגבול בירושלים נצ"מ משה זוסמן ושל ראש לשכת סיור ומבצעים במשטרת ירושלים רפ"ק איתן כץ.

תגובות הח"כ לורנץ ופורוש

חברי-הכנסת שלמה לורנץ ומנחם פורוש דחו אמש את הטענות, כי היתה התערבות מצדם בהליכים משפטיים כאשר ביקשו לשחרר את העצורים בהתפרעויות בירושלים.

בהודעתם נאמר: "לא היו דברים מעולם. לא התערבנו בשום הליך משפטי וגם לא נתערב". כל מה שעשינו היה:
"ביקשנו את המשטרה שתסכים לשחרר את העצורים עד תום המשפט בהסתמך על כך שיש להם עבר נקי. הצהרנו, שאנו מוכנים לתת ערבות שהם יתייצבו למשפט. לדעתנו אין בכך שום התערבות בהליכים המשפטיים".

"בקשר לטענה שהושמעה על-ידי השופטת נאור, כי נתנו ערבות שהחשודים יופיעו למשפט וכי אחד מהם לא הופיע, הרי ביום ו' אנו נתנו ערבות רק למי שהתחייב כלפינו אישית בכתב, שהוא יופיע למשפט. ואכן, במוצ"ש הופיעו כולם. אבל אחד שסירב לחתום על התחייבות כלפינו, ואנו הודענו למשטרה, שלגביו לא ניתן ערבות".

"המשטרה היתה יכולה לעשות באותו איש, שסירב לחתום ערבות ככל העולה על רוחה".



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: עיר דוד, ירושלים (חפירות הר הבית) | עבודת ישראל 20, ירושלים (ישיבת המתמידים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות