לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

על אף שנבחרו ברשימה אחת

נציגי אגו"י ופאג"י במועצת הבירה תוקפים זה את זה קשות


מאת: נח זבילביץ סופר חרות
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 02/07/1961 (יום ראשון)
יחסים מתוחים ביותר שוררים בין סגן ראש עיריית ירושלים ר' משה פרוש מאגודת ישראל לבין נציג פועלי אגודת ישראל ר' ש. ז. דרוק. כזכור, נבחרו שניהם ברשימה אחת.

מאז נכנסה אגודת ישראל לקואליציה העירונית ור' משה פרוש צורף להנהלת העירייה ור' ש. ז. דרוק נשאר מחוצה לה, לא מפסיקים השניים להתקיף אחד את השני מעל במת העירייה.

מר דרוק מאשים את מר פרוש שהוא אינו מגן כראוי על האינטרסים הדתיים שהוא מייצג אותם כביכול. כן טוען מר דרוק כי השפעתו של מר פרוש בהנהלת העירייה היא אפסית והוא יושב בה אך ורק בגלל כסא הסגנות.

לעומת זה טוען ר' משה פרוש כי כל "מהפכנותו" הדתית של ר' ש. ז. דרוק היא לאו דווקא לשמה אלא אך ורק כדי שאף הוא יצורף להנהלת העירייה.

בישיבתה האחרונה של מועצת עיריית ירושלים, האשים ר' משה פרוש את מר דרוק שהוא מפרסם עליו עלילות ושקרים ב "שערים" בטאון של פועלי אגודת ישראל. כדוגמא הוא ציטט מן הפרוטוקול של העירייה שבו כתוב כי ר' משה פרוש מצדד בעזרה הכספית שהעירייה מקציבה למועצה הדתית במקום ואילו למחרת אותה הישיבה פירסם "שערים" בשמו של הרב פרוש דברים הפוכים.

כזכור עוררה עמדתו של ר' משה פרוש בקשר למועצה הדתית בירושלים התמרמרות רבה בחוגים הדתיים במקום.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב פרישמן 64, תל אביב (מערכת בטאון פועלי אגודת ישראל - שערים) | רחוב מאה שערים 24, ירושלים (בית ברינקר - אולם הסתדרות פועלי אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות