לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הפדרציה הספרדית לא נתנה יפוי-כח ל "עיסקה" ...

רוגז והתמרמרות בחוגי הספרדים עם פרסום הכרוז של אלישר וסיטון


מאת: נ. זבילביץ סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 10/08/1961 (יום חמישי)
התמרמרות רבה שוררת בקרב הציבור הספרדי ועדות המזרח בירושלים על האדונים אליהו אלישר ודוד סיטון שניצלו את התארים שנתנו להם מהציבור הספרדי כולו, בפרסמם את הכרוז הקורא להצביע עבור מפא"י והתעו בזה את דעת הקהל הספרדי.

כפי שנמסר לסופרנו נבחר הועד של העדה הספרדית בירושלים על יסוד מצע משותף של חברים פעילים מכל המפלגות והזרמים, אשר נתנו את ידם והתחייבו בכתב לא להשתמש בתאריהם וכן במוסדות ועד העדה למטרות פוליטיות. התחייבות זו שמורה בארון-פלדה מיוחד במשרדי ועד העדה בירושלים, והפרסום שנעשה ע"י הכרוז לטובת מפא"י בא להפר התחייבות זו.

ראוי לציין כי ה"ה אלישר וסיטון ניסו בישיבת הועד-הפועל האחרונה להוליך שולל את יתר חברי הועד ע"י הכרזתם כי השמועות הנפוצות על פרסום הכרוז לטובת מפא"י שיצא בחתימתם הוא מצוץ מן האצבע. למרות ההכחשות לא נרגעו הרוחות, מאחר שמכירים את העסקנים האלה המשנים את דעתם מדי פעם בפעם.

לסופרנו שנפגש עם כמה עסקנים ספרדים בירושלים בקשר לכרוז זה נאמר, כי חותמי הכרוז מלבד אלישר וסיטון הוכנסו ע"י השניים הללו אך ורק כדי לקשט את הכרוז ולהטעות את הציבור הרחב, אשר אינו מתמצא כל כך בעניין.

דוד כהן, חבר הנהלת הפדרציה הספרדית הודיע במכתב לעתונות כי הפדרציה הספרדית לא דנה ולא נתנה יפוי כוח לאדונים אליהו אלישר ודוד סיטון "לעיסקה" זאת. "יש לי הבטחון המלא, שאילו היו נשאלים הנציגים האמיתיים של בני עדות המזרח והספרדים בארץ, ואילו דבר "העיסקה" היה עומד לדיון במוסדות המוסמכים של הפדרציה הספרדית - היה הדבר נדחה ובתוקף על ידם - כותב מר כהן.

לכן הנני מוחה נגד הודעתם של האדונים אליהו אלישר ודוד סיטון, ואביא את העניין לבירור בישיבת הנהלת הפדרציה הספרדית. יש לראות את הודעותיהם, כהודעות שנמסרו על אחריותם האישית בלבד."

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (ועד העדה הספרדית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות