לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תלונה משונה בפני המועצה הדתית בירושלים

נוצרי, מדקדק במצוות ונזרק מבית הכנסת


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 7) - 24/09/1961 (יום ראשון)
למועצה הדתית בירושלים הוגשה תלונה משונה. את התלונה הגישה אשה שבעלה נוצרי והיא יהודיה השומרת על כל תרי"ג מצוות ... וגם בעלה הנוצרי מדקדק במנהגי ישראל. התלונה היא כי ביום השני של ראש השנה זרקו את בעלה הנוצרי הנוהג ללכת להתפלל מבית הכנסת החוצה ...

הגב' ש. יהודיה הגרה ביחד עם בעלה הנוצרי במושב מ. אשר בהרי יהודה, ביקרה במועצה הדתית בירושלים, ובפיה סיפור משונה. הגב' ש. סיפרה כי בעלה הינהו נוצרי, למרות זה ביתם הוא בית כשר, אפילו למהדרין מן המהדרין ... היא נוהגת מנהגי ישראל, מדליקה נרות, מטבחה כשר, הילדים חונכו ברוח ישראל סבא. לפני זמן מה נערכה בביתם חגיגת בר-מצווה לאחד מן הבנים שלהם שהגיע לכלל מצוות ...

כרגיל, סיפרה הגב' ש., נוהגת היא ללכת ביחד עם בעלה לבית-הכנסת המקומי, ובפרט בימים הנוראים. ביום הראשון של ראש השנה ביקרה משפחת ש. בבית-הכנסת. כמסיחה לפי תומה סיפרה, כי היא אינה מדייקת כל כך להגיע לבית הכנסת בתחילת התפילה של "ברוך שאמר" ... אלא מאחרת קצת ... ובאותו יום הגיעה "לקריאת התורה".

התפללו, שמעו תקיעות השופר, איחלו לכולם שנה טובה. והכל עבר בשלום, הלכו לביתם להנות מן החג. אגב, הילדים שלהם מבקרים לעתים קרובות בבית הכנסת והם אפילו משלימים למניין בבית הכנסת המקומי.

ביום השני של ראש השנה הייתה הגב' ש. עסוקה מאוד. כמו יתר עקרות הבית הייתה מוכרחה לבשל לכבוד החג וגם במקרה התחילו להתפלל בשעה יותר מוקדמת. ועל כן לא הספיקה ללכת לבית הכנסת אלא שלחה את בעלה הנוצרי ואת הילדים.

בשעה שמונה היא רואה לפתע שבעלה מופיע בפתח הבית ודמעות זולגות מעיניו. לשאלתה מה כל כך מוקדם, ומה קרה, ענה לה, כי חזן בית-הכנסת לקח אותו בגרגרת וזרקו החוצה מבית הכנסת.

הגב' ש. לא יכלה להבליג על בושה שכזו והחליטה להגיש תלונה על החזן ועל גבאי בית הכנסת בפני המועצה הדתית בירושלים. וביקשה גם שלהבא לא יקרה דבר כזה, והעיקר שיאפשרו לבעלה להתפלל ביום הכפורים בבית-הכנסת. אגב, סיפרה כי בעלה הוא נוצרי כזה שיש לו דרך ארץ בפני יהודים דתיים ובפרט בפני רבנים, וכבעל אטליז בירושלים מופיע בפני רבנים כשכיפה על ראשו ואף פעם לא בגילוי ראש.

במועצה הדתית בירושלים נאמר לגב' שהמושב מ. אינו שייך לתחום שיפוטה של ירושלים ושעליה לפנות בנידון אך ורק לרבנות הראשית ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות