לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שלושת "חטאיו"


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 27/12/1961 (יום רביעי)
בהתייעצות על מצבם של יהודי ברית המועצות שנערכה לפי יוזמת הקונגרס היהודי העולמי, העלה ב"כ התאחדות עולי ברית המועצות בירושלים הד"ר צבי הרכבי את בעיית יהודי בולגריה וכן את מאסרו של הרב אשר חננאל רבה הראשי של בולגריה. לפי האינפורמציה שבידי הד"ר הרכבי הוחרם לאחרונה בית הכנסת הגדול היחידי של כל בולגריה הנמצא בסופיה והוא נהפך למוזיאון.

הד"ר צ. הרכבי מנה בהתייעצות זו את שלושת "החטאים" שבגללם נאסר רבה הראשי של בולגריה, והם: סרובו לצאת בפומבי בשעתו נגד מדינת ישראל בעת מבצע סיני; בחומר שהרב שלח לתערוכת הגיטאות בפריז לא הודגש במידה מספקת חלקם של הקומוניסטים הבולגריים בהצלת היהודים בעת השואה; סרובו - כשנתבקש יחד עם עוד ארבעה יהודים חשובים של בולגריה - לחתום על החרמת בית-הכנסת בסופיה בטענה כי אין די יהודים הבאים להתפלל בתוכו.

בידיעות האחרונות שנתקבלו מבולגריה נודע כי בית כנסת זה הוחרם - אחרי מאסרו של הרב ונהפך למוזיאון.

הרב חננאל, הסובל ממחלת סוכרת קשה, נמצא בבית החולים של בית הסוהר ועד עתה טרם הוגש רשמית כתב האישום נגדו על העבירות שבגללם הוא נאסר.

עם מאסרו של הרב חננאל נשארה יהדות בולגריה בלי רועה רוחני וע"י כך נוצרו כמה בעיות יהודיות ספציפיות ואחת מהן: זוגות יהודים אינם יכולים לבוא בברית הנשואין, כיוון שהרב חננאל הוא הרב היחידי בבולגריה, והוא היה מסדר החופה והקדושין. בין זוגות אלה נמצאים גם בתו של הרב ובחיר לבה שעמדו להינשא אך דחו את הנשואין עקב מאסרו של אבי הכלה.



צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ul ekzarh yosif 16, סופיה, בולגריה (בית הכנסת המרכזי) | רחוב הר"ן 7, ירושלים (כתובתו של הרב ד"ר צבי הרכבי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות