לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פעולה בישראל למען הצלת הרב חננאל מבית הכלא בבולגריה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 8) - 29/12/1961 (יום ששי)
חוגים שונים בארץ ובחו"ל פתחו באחרונה במערכה למען שחרורו של רבה הראשי של בולגריה הרב ד"ר אשר חננאל, הכלוא בבית הסוהר בבולגריה זה למעלה מששה חודשים ושטרם הוגש נגדו כתב אישום על העבירות שבגללן הוא נאסר.

משלחת של רבנים ובראשם רבה הראשי של תל-אביב - יפו הרב י. א. אונטרמן, הרב ראובן כץ רבה הראשי של פתח תקוה והסביבה, נשיא מועצת גדולי התורה הרב זלמן סוורצקין ואישיות חשובה מיהודי בולגריה בארץ עומדת להיפגש עם ציר בולגריה בישראל על מנת להגיש לו תזכיר בנידון למען יעבירו לשלטונות בולגריה.

יו"ר הקונגרס היהודי העולמי בישראל הפרופ' א. טרטקובר היוצא היום לניו-יורק לישיבת הקונגרס העולמי הבטיח להעמיד כסעיף הראשון על סדר יומו של הקונגרס את מאסרו של הרב חננאל. התאחדות רבני אירופה ובראשם הרב ד"ר ישראל ברודי רבה הראשי של בריטניה התחילה בפעולות נרחבות בין אישי ומדינאי העולם וכן בין ראשי הכמורה למען שחרורו של רבה הראשי של בולגריה.

התאחדות עולי בולגריה בישראל עמדה להציע את הרב חננאל כמועמד למשרת רבה הראשי של תל-אביב - יפו במקומו של הרב י. מ. טלידאנו ז"ל, אולם מאסרו של הרב שיבש תוכנית זו.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: סופיה, בולגריה | 501 Madison Avenue, ניו יורק, ארצות הברית (הקונגרס היהודי העולמי) | אבו כביר, תל אביב (אזור מוסקובייה - הצירות הבולגרית בשנות ה-60)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות