לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"כורזים" מבשרת מלכות שמים ...


מאת: סופרנו נ. זבילביץ
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 31/01/1962 (יום רביעי)
קריאה לפרוטסטנטים ברחבי תבל לעזור בשיקומו ופיתוחו של איזור הכורזים הנמצא בגבול הסורי מצפון לכנרת, יצאה מאת הכומר הפרוטסטנטי הצרפתי קלוד דוברנוא השוהה עתה בישראל כתלמיד באולפן לעברית.

הכומר דוברנוא שהוא גם סופר ועתונאי ידוע, פנה אל בני עדתו בקריאה זו אחרי שהוא היה בין המשתתפים בעליית המתיישבים הראשונה והתרשם מתחייתו של המקום השומם הזה שלפי "הברית החדשה" הטיל ישו הנוצרי קללה על תושביו.

בכרוז אל בני עדתו אומר הכומר: חדוות היצירה של חלוצי ישראל הבאה בימים אלה לידי ביטוי על גדת הירדן ועל חוף הכנרת. מבשרת את בואה של מלכות שמים, נצחון השלום, הצדק והאהבה ועל הנוצרים הפרוטסטנטיים להושיט יד עוזרת לבני ישראל, כדי להחיות חבל ארץ זה.

... ומפעל הייעור נעשה בהשגחה עליונה

כת הפנטקוסטל (חג השבועות) החליטה לנטוע יער בן עשרת אלפים עץ בישראל, החלטה זו נתקבלה ע"י משתתפי הכינוס של הכת שנערך בירושלים בחג השבועות השנה.

הכומר ל. שטיינר מראשי הכת הנמצא בשויצריה הודיע ללשכה הראשית של הקק"ל כי בני הכת אספו כבר לצורך נטיעת היער, 10 אלפים פרנקים שויצריים.

כן שלח הכומר שטיינר מנשר לבני עדתו להתגייס ולהתרים למפעל הקדוש. ובין היתר הוא אומר: מפעל יעור ארץ הקודש נעשה בהשגחה העליונה, שהרי הוא מחזיר לאדמה זו, את הדרה מימי קדם שעליו מסופר בספר התנ"ך, ולכן יש בו משום הגשמת הנבואה: "אתן במדבר ארז, שטה והדס ועץ שמן אשים בערבה, ברוש תדהר ותאשור יחדיו" (ישעיהו מ"א י"ט).

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Hofwiesenstrasse 141, ציריך, שוויץ (Swiss Pentecostal Mission) | כורזים | רחוב הקרן הקימת לישראל 1, ירושלים (קק"ל - חצר המוסדות הלאומיים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות