לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עלילה בבטאון הפרבוסלבי


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 01/03/1962 (יום חמישי)
"יעדינאיא צרקוב", ירחון של הכנסיה הפרבוסלבית הרוסית הכפופה לאפאטריארך הרוסי במוסקבה אלקטיי, המופיע בניו-יורק פירסם בגליון של דצמבר 1961, כתבה על חיי הכנסיה בעולם מאת סופרו בקושטא.

בכתבה זו נאמר כי ב-24 באפריל 1961 החליט האפטריארך הקושטי החולש על הכנסיה היוונית לצרף עוד שני "קדושים" לכנסיה זו, ביניהם אחד בשם קוסמס, יווני שנתלה ע"י התורכים לפני כמאתיים שנה, בעיר אלבנית זרעציון. קוסמס זה היה בשעתו ממטיפי הנצרות ומהמורדים בשלטון התורכי, כעת, אחרי כמאתיים שנה, נזכרה הכנסיה היוונית בו וצרפה אותו לפמליא של "הקדושים" ...

בכתבה זו על קוסמס ישנה גם עלילה נבזה על היהודים. מסופר, כי היהודים הם הם שגרשוהו מעיר לעיר ומכפר לכפר וגרמו למותו.

ראוי לציין כי באותו זמן שהאפיפיור משתדל להוציא מן התפילות של הקתולים כל מה שפוגע ועלול לפגוע ביהודים, פורסם בבטאון של הכנסיה הפרובסלאבית הכפופה לאפטריארך הרוסי במוסקבה, עלילה נבזה זו.

הד"ר צבי הרכבי מנהל הספריה התורנית של היכל שלמה בירושלים, העיר את תשומת ליבו של הארכימנדריט הרוסי בירושלים לעלילה זו וביקש ממנו למסור על כך לאפטריארך הרוסי אלקסיי במוסקבה. לאפטריארך בקושטא ולאפטריארך היווני בעיר העתיקה - בכדי שיתקנו את המעוות ויזימו את העלילה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: איסטנבול, טורקיה (Rum Patrikligi, 342 20 Fener-Halic - Archbishop of Constantinople - קושטא - קונסטנטינופול) | רחוב הר"ן 7, ירושלים (כתובתו של הרב ד"ר צבי הרכבי) | 75 East 93rd Street, ניו יורק, ארצות הברית (TSERKOVNAYA ZHIZN’ (Church Life))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות