לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מוסדות הרבנות בירושלים דוחים בלך ושוב זוגות מ "בני ישראל"

בני זוג שפנו למועצה הדתית, נשלחו לדרגים נמוכים יותר כששום גורם אינו מוכן להשיאם


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 15/03/1962 (יום חמישי)
זוגות מעדת "בני ישראל" שפנו בבקשה להרשם לנשואין בירושלים, נדחו והופנו מכתובת אחת לכתובת שניה, מבלי שבקשתם להנשא לפי דיני ישראל נתמלאה - על כך נודע לסופרנו.

השבוע פנו בני זוג עולים מהודו, מבני עדת "בני ישראל" אל המועצה הדתית בירושלים וביקשו לרשום אותם לנשואין, כשמסרו למר מ. שינדלר רושם הנשואין שהם מעדת "בני ישראל" סירב לערוך בעצמו את הרישום והפנה אותם לבית הדין הרבני האזורי, בהגיעם לבית הדין האיזורי, הפנו אותם מזכירי בית הדין שוב לדרג הנמוך יותר, לרושמי הנשואין במועצה הדתית.

כאן שוב סרבו לרשום אותם, מכיוון שלא היו בידם הנחיות, כיצד לנהוג לגבי עדה זו.

ראוי לציין כי ההנחיות של הרבנות הראשית, טרם הגיעו עד היום לרושמי הנישואין במועצה הדתית בירושלים, וכן לא הגיעו לבית הדין הרבני האזורי במקום.

משהוסבה תשומת לב הנהלת משרד הדתות למצב, ניתנה הוראה לכוון את הזוג לרבה הראשי של ירושלים הרב אליהו פרדס שליט"א על מנת שהוא יכריע במקרה זה, אולם הרב פרדס נמנע מליטול על עצמו את ההכרעה בקבעו שאין זו שאלה מקומית כי אם בעיה כלל ארצית הנתונה להכרעתה הבלעדית של הרבנות הראשית.

תגובה

[תגובת הרבנות הראשית לירושלים - פורסמה במדור "הקוראים אל העורך" - עיתון "חרות" - 3/4/1962]

לבנו לקרב ולא לרחק

היות ונתפרסמו בעיתונות ידיעות בלתי נכונות בקשר למקרה של רישום זוג מב"י לנשואין, הננו רואים מחובתנו להעמיד את הדברים על אמיתותם:

לא נכון שמחלקת הנשואין (במועצה הדתית בירושלים) סרבה לרשום זוג מבנ"י לנשואין בגלל איסור חיתון עם שבט זה. חלילה! ליבנו לקרב ולא לרחק, ותשובותיהם של ראשי הרבנים לישראל מרנן הגרי"א הלוי הרצוג זצ"ל והגרב"צ עוזיאל זצ"ל, הן נר לרגלנו ואור לנתיבתנו.

האמת, מחלקת הנשואין פעלה במקרה זה כמו במקרים רבים אחרים - וזאת בהתאם להוראות הרבנות הראשית ומשרד הדתות - כשרושם הנשואין נתקל בחששות מעבירים את הזוג לברור נוסף בפני בית הדין הרבני האזורי. מחלקת הנשואין פועלת ותפעל בהתאם להחלטת בית הדין הרבני האזורי המוסמך לכך.

הרבנות הראשית לירושלים


דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962
תגובת הרבנות הראשית לירושלים - פורסמה במדור "הקוראים אל העורך" - עיתון "חרות" - 3/4/1962.

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Alibag, הודו (כפר בו היו מרוכזים רבים מקהילת "בני ישראל) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות