לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מנהל הספריה התורנית בירושלים קיבל רשות לבדיקת חומר בספריה הממלכתית בלנינגרד


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 04/04/1962 (יום רביעי)
חוקר ישראלי יורשה לחקור בארכיונה של הספרייה הממלכתית בלנינגראד בכל הנוגע למנהל המחלקה בספרייה זו הד"ר אברהם אליהו המנוח.

הד"ר צבי הרכבי מנהל הספרייה התורנית בירושלים, פנה לאפשר לו לבדוק חומר ביבליוגרפי בספריה הממלכתית בלנינגראד הנוגע לדודו ד"ר א. א. הרכבי ז"ל שנפטר בשנת 1919 וששימש חמישים שנה כמנהל המחלקה היהודית באותה הספריה, ורכש עבורה את האוספים המפורסמים פירקוביץ, אנטונין ועוד. השבוע נתקבלה בירושלים תשובה חיובית בנידון ממשרד התרבות של ברית המועצות דרך נציג "החברה הפלשתינאית הרוסית" בירושלים, מר ארמנד וולקוב, שהמליץ על כך כדי לעודד יחסי גומלין בין מוסדות מדע ותרבות ומדענים רוסיים וישראליים.

מר ו. בוני מנהל מדור יחסי חוץ במשרד התרבות בברית המועצות כותב: לד"ר צ. הרכבי בבואו לברית המועצות תינתן העזרה הדרושה לבדיקת החומר הנוגע לספרן הספרייה הממלכתית א. בן-יעקב הרכבי חוקר התרבות העברית (העבריסט), החומר נמצא בספרייה ע"ש ו. אי. סאלטיקוב-שצדרין בלנינגראד.

במקביל למכתב זה הגיע מכתב בנידון מ "אינטוריסט" ממוסקבה המודיע, כי בהתאם לפניית משרד התרבות של ברית המועצות הוא מוכן בדרך כלל לארח את ד"ר הרכבי בחודשים מסויימים - בהנחה. "האינטוריסט" מפנה לשם כל הסידורים לסוכניו בישראל: "פלתורס" ו- "טיל". העתקי המכתב נשלחו לשגריר ברית המועצות בישראל.

כפי שזכור הבטיח "פלתורס" כשרות שבת ובית כנסת לנוסעים מישראל לברית המועצות, הרוצים בכך - לפי פנייתו של ד"ר הרכבי.

לשאלת סופרנו אמר ד"ר הרכבי כי הוא מקוה לאחר הפסח לקיים נסיעה זו שתימשך כשבועיים או שלושה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: pl. Ostrovskogo, 1/3, סנט פטרבורג, רוסיה (הספריה הלאומית של רוסיה - ספריית המדינה הציבורית על שם סלטיקוב-שצ’דרין) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות