לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבנות תפתור בעיית קבורת איברים


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | ... וגם זה קרה (עמוד 4) - 18/06/1962 (יום שני)
האם אפשר לקבור חלקי איברים של אנשים חיים יחד עם איבריהם של אנשים שנפטרו? שאלה זו עומדת עתה לדיון ולהכרעה במוסדות הרבנות הראשית והמועצה הדתית בירושלים.

השאלה הועלתה ע"י הנהלת בית החולים "הדסה" בירושלים. בבית חולים זה מצטברים חלקי גוף אדם כתוצאה מביצוע ניתוחים שונים, בו בזמן מצטברים חלקי גוף או איברים של אנשים שנפטרו ואשר ביצעו להם ניתוחים לאחר המוות וכן קטעי איברים שהוצאו לצרכי רפואה בזמן שהיה חולה בינתיים הוא נפטר.

כמות ניכרת של חלקי איברים במשקל של כ-50 ק"ג נצטברו לאחרונה בבית החולים "הדסה" שבעין כרם והרבנות הראשית של ירושלים נתבקשה לפסוק אם להביאם לקבורה יחד, וכיצד לנהוג.

בינתיים הסירה הרבנות הראשית של ירושלים את האיסור שהטילה בשעתו על כניסת כהנים לבית החולים בגלל המכון הפתולוגי הנמצא באחד החדרים של בית החולים ובו נמצאים חלקי איברים.

משלחת של הרבנות הראשית בירושלים בראשות הרב אברהם אדלר ראש לשכת הרבנות הראשית ורב ראשי בפועל בירושלים, ביקרה ב "הדסה" ובדקה את המתקנים המיוחדים שהותקנו באופן מיוחד כדי למנוע את יציאת הטומאה מהחדר הפתולוגי, ומצאה כי הם פועלים כראוי. נציגי הרבנות הביעו את שביעות רצונם מן הסידורים המיוחדים והביעו את תודתם להנהלת "הדסה" וכן התירו את כניסת הכהנים לבית החולים.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות ... וגם זה קרה 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הדסה עין-כרם, ירושלים (המכון הפתולוגי) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות