לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נכשל נסיון של כנס רבנים בשאלת נשואי "בני ישראל"

נציגי העדה התכנסו אתמול ברמת-גן


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 27/06/1962 (יום רביעי)
יוזמה של שר הדתות הד"ר ז. ורהפטיג לכינוס דחוף של מועצת הרבנות הראשית המורחבת בשאלת "בני ישראל" לקראת העלאת עניין זה בכנסת היום - הוכשלה לאחר שמספר רבנים סירבו להיענות להזמנות לכינוס המועצה שנשלחו מטעם הרב הראשי הרב יצחק נסים שליט"א.

בעקבות פניה של שר הדתות הד"ר ורהפטיג הזמין הרב הראשי י. נסים לישיבה של מועצת הרבנות המורחבת ליום שלישי (אתמול). המגמה הייתה שהמועצה תחליט ברורות בשאלת "בני ישראל" ותחייב את הרבנים לבצע הוראות לרישום נישואין ל "בני ישראל" תוך קביעת סנקציות במקרה שההוראות לא יבוצעו.

לאחר שההזמנות הגיעו ליעודן הוברר כי הרב הראשי של תל-אביב - יפו הרב אונטרמן והרב הראשי של פתח תקוה הרב ראובן כץ ורבנים אחרים מסרבים להשתתף בישיבה זו, אף כי הם נמנעו מלהסביר את סירובם. נמסר כי הם חולקים על דעתו של הרב י. ניסים בשאלת "בני ישראל" ומכל מקום הם מתנגדים לחייב רבנים ורשמי נישואין לפעול לפי ההיתר הכללי.

משהובהרה עמדתם של רבנים אלה הוחלט על ביטול הישיבה. רבנים שעדיין לא קיבלו את הודעת הביטול, באו ל "היכל שלמה" בשעה הקבועה ושם הודיעו להם על דחיית הישיבה.

כפי שנודע הוזמן הרב מאיר חרל"פ מיקנעם באופן דחוף לרבנות הראשית בקשר למקרה בו סירב להשיא זוג מ "בני ישראל" והרב חרל"פ סירב למלא אחרי ההוראות בטענה כי הן אינן ברורות.

אתמול נערכה פגישה דחופה ארצית של "בני ישראל" בראשותו של יו"ר העדה מר אשר קולט ברמת גן ובה הושמעו דעות שונות. בין השאר נשמעה דעה לארגן עליה לירושלים לכנסת בעניין "בני ישראל".

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אנגל 6, תל אביב (ביתו של הרב אונטרמן בעת היותו רבה הראשי של תל-אביב) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות