לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"בני ישראל" יוצאים בקריאה נרגשת אל הנשיא והרב הראשי

הרב נסים: אין לנו משטרה לכפיית החלטותינו


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 28/06/1962 (יום חמישי)
ראשי עדת "בני ישראל" פנו בפנייה דרמטית לנשיא המדינה, לראש הממשלה, לכנסת ולכל הגורמים במדינה, להסיר מהם את "הטלאי הצהוב" כדי לא להביא עדה שלמה לידי יאוש ולידי מעשה יאוש, כי "יש גבול לסבלנות וליריקות בפנים".
הם פנו גם אל הרב הראשי הרב נסים לביטול ההנחיות שלפי דעתם גרמו להתפתחות האחרונה.


"בני ישראל" שואלים: "האם לית דין ולית דיין" בישראל? האם מדינת ישראל מיועדת אך ורק ליחידי סגולה, מסוגם של "נטורי קרתא" ש "טהרת דמם" מגיעה עד לאדם הראשון ?

בפניה זו נאמר שכל בני עדות אחרות יכולים לבוא בברית הנשואין עם כל אחד ואחד, ורק העדה היחידה שאינה יכולה לקיים את המצווה הראשונה שבתורת משה, היא עדת "בני ישראל".

היכן נשיא המדינה? היכן ראש הממשלה? היכן הסופרים? היכן הרבנים? היכן בעלי המצפון? שואלים ראשי "בני ישראל".

בידו של הרב הראשי להחזיר להם, לדעתם, את כבודם היהודי והאנושי. על כן הם מבקשים ממנו "להראות את אומץ ליבו ולהודיע ברבים על ביטול ההנחיות. יתכן שיימצאו רבנים שלא ישמעו לו וימשיכו בסירובם אבל אז לכל הפחות לא יהיה להם גב הלכתי".

"על מעשה פשע גזעני זה שנעשה בשם החוק ובשם הדת בישראל" מבטיחים ראשי "בני ישראל" שלא יעברו בשתיקה, כי "יש גבול לסבלנותה של עדה שלמה".

בידיעות קודמות נמסר כי ראשי העדה מעיינים בהגירה המונית ומאורגנת של כל בני העדה בחזרה להודו, אם לא יאפשרו להם לבוא בברית הנישואין עם יהודים מעדות אחרות.

מזכיר העדה מר שמעון שמעון אמר אתמול כי נוכח המקרים החדשים ביקנעם ובאילת עומדים 7000 בני העדה לפנות אל הסוכנות בתביעה להחזירם להודו, על חשבון הסוכנות.

שר הדתות הודיע כי הוא "שוקל נקיטת אמצעים קיצוניים ביותר" כדי להביא את הענין על תיקונו. הרב הראשי חזר והודיע כי הרבנות התירה את נישואיהם של בני העדה, אך "אין לה משטרה" אשר תכפה את ביצוע הוראותיה.

בשבוע הבא יתקיים דיון בכנסת בעניין "בני-ישראל".

עם סגירת הגליון מסר סופרנו בירושלים כי נשיא המדינה פנה אל הרב הראשי בעניין בני ישראל. הרב הודיע כי הוא ביקש את משרד הדתות לנקוט באמצעים נגד הרבנים הסרבנים.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Alibag, הודו | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (כפר בו היו מרוכזים רבים מקהילת "בני ישראל") (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב אלחריזי 17, ירושלים (בית הנשיא בתקופת יצחק בן צבי וזלמן שז"ר (עד שנת 1971) - בית ולירו)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות