לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ההסעה לבי"ח "הדסה" בירושלים - לא השבת


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 10) - 29/06/1962 (יום ששי)
"הליגה למען מניעת כפיה דתית" ביטלה את תוכניתה להפעיל בשבת זו את התחבורה לביה"ח "הדסה" בעין-כרם שבירושלים, לאחר שהמשטרה הודיעה כי להסעה זו דרוש רשיון. עם זאת אמר דובר מטעם "הליגה" כי הם יגישו בקשה לרשיון, לשבת הבאה וכי לא יוותרו על תכניתם.

הנהלת "הדסה" בירושלים הודיעה, כי יש להצטער של ש"הליגה" מצאה לנכון להתחיל בביה"ח "הדסה" כמכשיר להפעלת לחץ להשיג מטרותיה מבלי להתחשב בהפרעות הרציניות שתגרמנה לסדר העבודה ולטיפול החולים.

חששות כבדים מפני התנגשויות הדדיות שתפרוצנה השבת, כאשר "הליגה למען מניעת כפייה דתית" בירושלים, תנסה להפעיל רכב משלה להסעת מבקרים לבית החולים "הדסה" בעין כרם, קיימים במוסדרות הציבוריים בירושלים, על רקע זה התנהלה אתמול פעילות מוגברת והיא תימשך כנראה גם בשבוע הבא.

משלחת של הרבנות הראשית שע"י המועצה הדתית בירושלים בהרכב הרב א. אדלר ראש לשכת הרבנות בירושלים והרבנים, א. ויסנשטרן, פ. פראנק וסגן המועצה הדתית הרב יעקב קצנלבויגן התייצבה בפני מפקד המשטרה בעיר, המפקד רודין, והזהירה אותו מפני התוצאות החמורות בגלל הפעלת התחבורה בשבת ע"י "הליגה". כן הסבירו כי בין כה אסורים הביקורים בבית החולים הדסה בשבת והם רואים הסעה זו רק התגרות ביהדות הדתית. כן התייצבה בפני מפקד המשטרה משלחת מטעם העירייה והמועצה הדתית, בה השתתפו יו"ר המועצה הדתית הרב ש. וינגרטן וסגן ראש העיר מר מ. גבירצמן וחזרו על דברי הרבנים.

הרב י. ל. מימון - הכהן שיגר מכתב אישי למר בן-גוריון ובו הוא מבקש ממנו "לכבוד המדינה ולכבוד האומה כולה, למנוע את מעשה להכעיס" ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שכונת רחביה, ירושלים (הליגה למניעת כפייה דתית - במשרדו של עו"ד צבי שוורץ (משוער)) | הדסה עין-כרם ירושלים | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות