לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

לועגים גם לרב מנדלסון


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 11/07/1962 (יום רביעי)
ב "קומנט" האחרון, בטאונם של נטורי קרתא בלונדון של הרב ירחמיאל דומב, שנתקבל במערכת "חרות" בירושלים ושהופיע עוד טרם שמצאו את יוסל'ה, אנו מוצאים גם דברי קטרוג על הרב ב. מנדלסון מ "קוממיות". [ * ]

בין היתר נאמר שם:
דעת תורה - ודעת מנדלזוהן וגדוליו !!. הרב מענדלזוהן בבית המשפט הציוני: האמת שדעתי "בהלכה" הייתה והינה עכשיו שצריך להחזיר את יוסל'ה להוריו, והריני שמח שבכך כוונתי לדעת מועצת גדולי התורה, ומחזיקיו אינם מצייתים לדעת גדולי התורה וכו'. עד כאן דעת הרב מענדלזוהן. ועתה דעת תורה:

ואם אמרו להם תנו לנו אחת מכם וכו' - יטמאו את כולם ואל ימסרו להם נפש אחת מישראל! כך הרמב"ם פ"ה מהלכות יסודי התורה (ההדגשה במקור נ.א. [ ** ] ).

אף שגזירת המלכות שהבנים מוכרחים ללמוד בבתי ספר שלהם, מכל מקום מוזהרים של למסור הבנים בעצמם בידים שלהם, ואפילו אם ייענשו על זה במאסר כמה שנים מחוייבים מן התורה על זה! - כך מרן החפץ זצ"ל במכתבו (ההדגשה במקור נ.א.).

אכן, מרצונם הטוב של אלה ודאי שיוסל'ה לא היה מוחזר לחיק משפחתו ...

הערות:
* הרב בנימין מנדלסון - רבה של "קוממיות", מושב חרדי בו הוסתר יוסל'ה שוחמכר לפני שהוברח לחו"ל. הרב מנדלסון, נעצר ונחקר ע"י המשטרה, סירב לשתף פעולה ובסוף זוכה ע"י בית המשפט לאחר שיוסל'ה הוחזר.

** כאן היה בלבול בשמות העט, ורנ"ז חתם בראשי התיבות של נח אביאלי, דבר המחזק את העובדה שנח אביאלי הוא נח זבולוני (ראו שמות עט).


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מושב קוממיות | 48 Alkham Road, לונדון, בריטניה (בית הכנסת תורה ותפילה - מרכז נטורי קרתא בלונדון)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות