לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מינהל המקרקעין הבטיח להחכיר קרקע ולא ביצע

אי-החכרת הקרקע מעכבת קיום כינוס עולמי של קבלנים ובונים


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 01/08/1962 (יום רביעי)
"מינהל מקרקעין ישראל" הבטיח להחכיר שטח אדמה לארגון הקבלנים בירושלים למען הקמת היכל "בוני ירושלים" ואינו עומד בדיבורו. הדבר מעכב את הכנס העולמי של הקבלנים שעמד להערך עם הנחת אבן הפינה ל "היכל" - על כך נמסר לסופרנו מחוגי הקבלנים בירושלים.

לארגון הקבלנים בירושלים ניתנה הבטחה "ממנהל מקרקעי ישראל" להחכיר להם ל-99 שנים שטח אדמה של 4 דונם בכביש רופין - בר כוכבא למען הקמת "היכל בוני ירושלים", - מרכז עולמי לקבלנים ובונים.
למרות ההסכמה הפרינציפיונית שניתנה ולמרות הפניות המרובות של ארגון הקבלנים למנהל המקרקעין לבוא לסיים ולחתום על הסכם, לא זכה הארגון לקבל תשובה אחת, בו בזמן שחברי הארגון חשבו להפוך את הנחת אבן הפנה "להיכל הבונים" לכינוס עולמי של קבלנים ובונים וע"י זה להביא תיירים בעלי אמצעים המוכנים להשקיע את הונם בארץ. סוג אנשים זה עד כה לא השתתף בהשקעות, ומספרם הוא גדול בענף זה. למרות שהודיעו על כך "למינהל המקרקעין" לא זכו לתשובה במשך שמונה חודשים.

לעומת זה זכו ליחס חיובי ביותר של מר א. פרופס הממונה על האירועים המיוחדים במשרד ראש הממשלה, בפגישה שנערכה בינו לבין הועדה, נציגי הקבלנים ה"ה ז. פרוסק, א. שבח ודוד מ. לוי.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כביש רופין, ירושלים (כביש רופין בר כוכבא) | רחוב החבצלת 3, ירושלים (ארגון הקבלנים והבונים בירושלים) | הקריה רוממה, ירושלים (ביתן מספר 4 - מינהל מקרקעי ישראל בשנות ה-60 (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות