לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

צפויה סערה בועידת אונסק"ו

האם תשלם ישראל עבור הצלת העתיקות בסכר אסואן?


מאת: נ. זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 16/11/1962 (יום ששי)
ויכוח ער וחריף יערך בועידה הכללית של אונסק"ו הנערך עתה בפריז, בשאלת עתיקות נוביה שבמצרים שצפויה להן כליה עם הקמת הסכר באסואן.

עם התחלת העבודות בהקמת הסכר באסואן ע"י הרוסים פנתה ממשלת מצרים לאונסק"ו והציעה לה כי עם הקמת הסכר עומדים להיסחף אוצרות תרבות ואמנות רבים ועתיקות נוביה אשר במצרים, ובכדי להצילם נחוץ סכום של 90 מיליון דולר.
מצרים הציעה שאונסק"ו תחייב את חבריה לתרום לפעולה זו וכמובן שגם ישראל הייתה צריכה להשתתף במפעל עצום זה.

הולנד הבטיחה כמה מיליונים, ארצות הברית הבטיחה ששה מיליון דולר אולם הקונגרס האמריקאי טרם אישר סכום זה. בדרך כלל ההיענות לבקשת אונסק"ו היתה מועטת ועלובה.

ממשלת מצרים פנתה באחרונה לאונסק"ו והודיעה כי המועד האחרון שקבעה לשם חתימת חוזים עם קבלנים הוא התחלת ינואר 1963, ולצעד הראשון דרוש 30 מיליון דולר, היא התחייבה לתת 10 מיליון דולר, המנהל הכללי של אונסק"ו שנרתם בכל נפשו לפעולה זו הציע שהועידה שנערכת עתה תחליט על קבלת הלוואה גדולה מבנקים פרטיים בערבותה של אונסק"ו, על הסכום של 30 מיליון דולר. הצעתו זו של המנהל הכללי תעורר סערה בין חברי הועידה כי למעשה תצטרך לשלם אונסק"ו את הסכום הנ"ל מדמי חבר של חברי אונסק"ו וגם ישראל בתוכם.

ראוי לציין כי בועידה הקודמת לפני שנתיים כשדנו על נושא זה אמר נציג בריטניה באונסק"ו "איני מבין מדוע אותה המדינה שבונה את הסכר שגורף את העתיקות לא תטה את שכמה להצלתן" ...

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: סכר אסואן אסואן, מצרים | 7 Place de Fontenoy, פריז, צרפת (מרכז אונסק"ו) | אבו סימבל, מצרים (מדובר על הצלת מקדשי אבו סימבל) (Abu Simbel Temple)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות