לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רב ראשי אחד או שלושה


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 13/06/1963 (יום חמישי)
ראשי העדה התימנית הציגו במלוא חריפותה את דרישתם שלא לקפחם בבחירות לרבנות הראשית.

תביעתם היא לבחור באחת משתי האפשרויות: רב ראשי יחיד, לכל העדות בארץ, אך במקרה שיבחר יותר מרב ראשי אחד, יש לבחור שלושה ובתוכם אחד תימני.

טענתם היא שע"י בחירת שני רבנים, אחד אשכנזי ואחד ספרדי, מתקפחת באופן בולט זכותה של העדה התימנית בארץ. הם מציינים שעדה זו מונה למעלה מ-12 רבוא נפש ובתוכם תלמידי חכמים וגדולי תורה.

נודע שנציגי העדה התימנית נפגשו עם שר הדתות הד"ר זרח ורהפטיג וכן עם ראשי המפלגה הדתית לאומית והודיעו שהם יסיקו את מלוא המסקנות כלפי מפלגה זו, אם אמנם יקופחו בבחירת הרבנים הראשיים. הם ציינו שיחודה של העדה הוא דווקא במישור הדתי ועל כן מאבקם הוא בשבילם בבחינת "יהרג ואל יעבור" ...

ומענין לענין באותו ענין:
ישיבת המועצה הדתית בראשון לציון שנועדה ביום השני בערב לבחירת רב העדה התימנית במקום פוצצה והרב יהודה גור - גרוזובסקי מנהל מחלקת הרבנות במשרד הדתות שבא לפקח על ניהול הבחירות חזר לירושלים כלעומת שבא.

ביום השני כשדנה המועצה הדתית בראשון לציון על בחירת רב לעדה התימנית, מתוך 6 מועמדים שהתחרו למשרה זו, הגיעו לבית-התרבות במקום שבו נערכה ישיבת המועצה הדתית, כמאה תימנים ודרשו שהמועצה הדתית תבחר רב תימני מקומי כמו הרב האשכנזי, ולא רב העדה, או שתבחר 3 רבנים תימנים בראשון לציון. אחרי המהומה שפרצה במקום התפזרה המועצה הדתית מבלי שבחרה ברב תימני. כפי שנודע קיימת עמדה חדשה בין ראשי התימנים, שבכל מקום בו ישנם שני רבנים מקומיים, אשכנזי וספרדי, יש לבחור גם רב מקומי תימני.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה)) | רחוב דרור 7, ראשון לציון (רבנות - המועצה הדתית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות