לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מזכירות מפא"י בי-ם אישרה ההסכם עם המפד"ל על הרכב המועצה הדתית בבירה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 12) - 06/12/1963 (יום ששי)
מזכירות מפא"י בירושלים, אישרה את ההסכם עם המפד"ל בדבר הרכבה של המועצה הדתית במקום, מפא"י תהיה מיוצגת במועצה זו ב-5 חברים מתוך הרכב של 21 איש במועצה כולה.

כמו כן נקבעו שמות המועמדים של מפא"י למועצה והם: עזריאל אבוזגלו, יחזקאל ברשי, שלמה לרר, שלמה פרדס וד"ר שמעון צמח (עובד דתי). בתוך מפא"י קיים ויכוח חריף בבעיית הסגנות למועצה הדתית מטעם מפא"י, הועלתה הדרישה שהסגן של מפא"י ישמש בתפקידו בשכר, ואז יכהן כסגן יו"ר המועצה מטעם מפא"י מר בוזגלו, לעומת זאת הושמעה גם דעה אחרת שהסגן של מפא"י יכהן בלי תשלום ובתפקיד זה ישמש אז, מר שלמה פרדס.

כן נקבעו שמות המועמדים של המפד"ל והם: מר צבי מירוני, מר מ. בר-סלע, הרב גמליאל ממשרד הדתות, מר א. אלמאליח ממשרד הדתות ומר ציון גרמי פקיד עיריית ירושלים. הליברלים עומדים לשלוח למועצה הדתית את מר משה נסים מי שהיה חבר הכנסת מטעם הליברלים.

כידוע משמשים במועצה הנוכחית רק שני סגנים ליו"ר המועצה בירושלים, ורק אחד מהם בשכר. ועם כניסתה של "אגודת ישראל" במועצה החדשה יהיו 3 סגנים ליו"ר, אחד מטעם מפא"י אחד מ "אגודת ישראל" ואחד מ "פועלי אגודת ישראל" וכולם בשכר.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חזנוביץ 1, ירושלים (סניף המפד"ל בירושלים) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב יפו 62, ירושלים (בית מפא"י)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות