לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מועצת הרבנות הראשית אינה מתכנסת בגלל היחסים המתוחים בין שני הרבנים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 10/11/1964 (יום שלישי)
הוראה שניתנה ע"י הרב הראשי הרב איסר יהודה אונטרמן לכנס ישיבה של מועצת הרבנות הראשית לשם דיון בעניינים דחופים העומדים על הפרק - לא בוצעה. אי כינוס המועצה נגרם כתוצאה מהמנעותו של הרב הראשי ראשון לציון הרב יצחק נסים, להיפגש עם עמיתו הרב אונטרמן לשם קביעת סדר היום של הישיבה.

המשבר במועצת הרבנות הראשית מתרכז כעת סביב הסערה בעניין אי-מתן כושר לשמש כדיין בלי בחינות, להרב חיים דוד הלוי מראשון לציון. לאחר שהרב ש. י. זוין, חבר מועצת הרבנות הראשית, הגיב בחריפות על "החרם" שהוטל ע"י החברים הספרדיים במועצת הרבנות, פנה גם הרב הראשי א. י. אונטרמן במכתב אל חבר המועצה הרב סלימן חוגי עבודי, במכתב זה הוא אומר שאת הדיון לגופא אין אפשרות לקיים באמצעות מכתבים, " הדבר הנכון לעשות הוא להזמין את ישיבת מועצת הרבנות ושם יתפרשו הדברים ומקווה אני כי נמצא פתרון". במכתבו מזכיר הרב אונטרמן כי ישנם עוד עניינים נחוצים שיש לדון עליהם באותה ישיבה. סבורים שבין היתר מתכוון הרב אונטרמן שהמועצה תקיים ישיבה גם בעניין נשואי דליה.

במכתבו הנושא את התאריך כ"ג חשון תשכ"ה כותב הרב אונטרמן בין היתר:
"ולכן אני נותן היום הוראה להרב א. כיטוב להזמין את הישיבה ליום רביעי ערב ראש חודש כסלו ש.ז. מתוך תקווה שעמיתי הרב הראשי הראשל"צ שליט"א יסכים לכך. אנו ניפגש יחד ביום ג' (הכוונה לכ"ח חשון 3 בנובמבר - נ.ז.) הבעל"ט, ונוכל אז לקבוע את סדר היום של ישיבת המועצה שתהיה למחרתו".

כפי שעיתוננו גילה לא קוימה הפגישה בין שני הרבנים הראשיים מכיוון שהרב נסים לא הופיע במועדים הקבועים. כתוצאה מכך בוטלה גם ישיבת מועצת הרבנות שזומנה לפי בקשת הרב אונטרמן.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות