לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תרם להבנה ולקירבה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 25/06/1995 (יום ראשון)
ד"ר צבי צמרת, מנהל "יד בן צבי" בירושלים, נבחר כחתן פרס "אבי חי" בישראל לשנת תשנ"ה.
הפרס מוענק מטעם קרן "אבי חי", לישראלי התורם להגברת יחסי ההבנה והרגישות בין יהודים בעלי רקע שונה וגישות שונות למסורת.


ד"ר צבי צמרת קיבל את הפרס בטקס שהתקיים ב- 13 ביוני, במשכן הכנסת בירושלים, במעמד יו"ר הכנסת הפרופ' שבח וייס וראש עיריית ירושלים, ח"כ אהוד אולמרט. לרגל הענקת הפרס קיימה הקרן במכון ואן-ליר בירושלים יום עיון על החינוך היהודי בבתי ספר הממלכתיים, בהשתתפות שר החינוך והתרבות והספורט, פרופ' אמנון רובינשטיין, חוקרים ומחנכים.

צבי צמרת (50) נולד בנתניה, שירת בנח"ל היה חבר קיבוץ האון, למד לתואר ראשון ושני חינוך ופילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים, ניהל את בית הספר התיכון במדרשת שדה בוקר. אחרי מלחמת יום הכיפורים הקים וניהל את מערכת המכונים לחינוך יהודי ציוני (מלי"ץ). במשך כ- 7 שנים התגורר צבי צמרת בקריית שמונה, וניהל שם את בית הספר התיכון ע"ש דנציגר. ב- 1983 מונה למנהל יד בן-צבי, במסגרת שנת השבתון התגורר בירוחם וכיום מתגורר בבית-שמש. מילא שליחויות רבות בקרב יהודי התפוצות. את הדוקטורט בפילוסופיה קיבל על עבודתו בנושא "עיצוב מערכת החינוך בימי העלייה הגדולה (1948- 1951)" ופרסם את הספר "ימי כור ההיתוך", הדן ביחסי דתיים וחילוניים בימי קום המדינה.

ועדת הפרס "אבי חי" מציינת בנימוקיה, כי למן המחצית השניה של שנת השישים ועד היום עומדות הפעולות של ד"ר צבי צמרת בסימן התרומה להבנה ולהתקרבות בין יהודים בעלי גישות שונות למסורת. הוועדה מציינת עוד לשבח את הדוגמא החינוכית האישית שצבי צמרת ובני משפחתו נותנים בהיותם חלוצים בשדה-בוקר, בקרית-שמונה, בירוחם ובבית שמש.

"בכל פעילויותיו חותר צבי צמרת להתקרבות של כלל הציבור היהודי לערכי הדת והמסורת ולשילובם בערכי החברה הדמוקרטית המודרנית. מזה 25 שנים הוא, צבי צמרת, מחנך "חילוני", בא ללימודי היהדות ונאבק על כך ש"דתיים" יכבדו את ערכי חבריהם ויחדלו מכל פטרנליזם מתנשא", נאמר בנימוקי הפרס.

"אבי חי" היא קרן פרטית שנוסדה בשנת 1984 ופועלת בישראל ובארצות הברית. הקרן חותרת להרחיב את פעולותיה במרוצת הזמן גם לאיזורים נוספים, שיש בהם אוכלוסיה יהודית ניכרת. הקרן, מיסודו של זלמן ברנשטיין, עוסקת בעידוד יחסי הבנה ורגישות בין יהודית בעלי רקע שונה וגישות שונות למסורת ובפעולות לטיפוח ההתייחסות למסורת בקרב כל חלקי העם ועידוד ההבנה והערכה למורשת היהודית ולקיום דיניה ומנהגיה.

פרס "אבי חי" הוא בסך חמישים אלף ש"ח, וחולק בעבר לד"ר דני טרופר, יוזם ומקים "גשר" בירושלים ולמר אריה בן-גוריון מקיבוץ בית השיטה, מייסד הארכיון הבין-קיבוצי.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 44, ירושלים (קרן אבי חי - בית אבי חי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות