לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שר המשפטים דרש הסברים משר הדתות על הסכסוך ברישום הנישואים בבירה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 12) - 27/11/1964 (יום ששי)
בעקבות הסכסוך על טפסי רישום הנשואין בירושלים, התערב שר המשפטים הד"ר דב יוסף, וביקש משר הדתות הד"ר זרח ורהפטיג הסברים על הנעשה בשטח רישום הנשואין.

כפי שעתוננו גילה בראשונה סרב משרד הדתות לספק למועצה הדתית בירושלים פנקסי רישום הנשואין, דבר זה נובע מתוך סכסוך שבין הרבנות הראשית הירושלמית לבין הרבנות הראשית לישראל.

בין הרב הראשי הרב יצחק נסים והרב אליהו פרדס רבה הראשי הספרדי של ירושלים אין יחסים תקינים ולכן דאג למינויו של הרב אברהם אדלר ראש לשכת הרבנות הראשית בירושלים כרושם נשואין, וקיימין בפועל שני רושמי נשואין בירושלים.

בפנייתו אל שר הדתות כותב שר המשפטים דב יוסף: תאיר את עיני על שום מה יש בירושלים שני רושמי נשואין כאשר בתל-אביב ובחיפה רק רושם נשואין אחד לכל עיר. שר הדתות זרק את הכדור לעבר הרבנים הראשיים, כשהוא מסיר מעל עצמו את האחריות למצב הקיים בנידון ובתשובה לשר המשפטים כתב שר הדתות ששאלה זו, הועברה לרבנים הראשיים.

אתמול העביר שר הדתות את פניית שר המשפטים לרבנים הראשיים. בינתיים הורה מנהל מחלקת הרבנות הראשית במשרד הדתות הרב יהודה לייב גור גרוזובסקי לספק למועצה הדתית בירושלים כמות מצומצמת של פנקסי רישום נשואין שיספיקו רק לשבוע ימים, כתנאי שבמשך השבוע יתיישב הסכסוך.

נודע שפניית שר המשפטים לשר הדתות באה לאחר בקשתו של הרב הראשי הרב אליהו פרדס שליט"א. כן ביקרו עסקני מפא"י במשרד הדתות והפעילו לחץ על המשרד לספק טופסי רישום נשואין למועצה הדתית בירושלים.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 21, ירושלים (משכנו הקודם של משרד המשפטים) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות