לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבנים תובעים שהרב אונטרמן יכהן גם כרבה של ירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 03/12/1964 (יום חמישי)
בקרב הרבנות ומוסדות התורה בירושלים גוברת הדרישה כי רבה הראשי של ישראל הרב איסר יהודה אונטרמן יכהן גם כרבה הראשי של ירושלים, שילוב זה בכהונת הרבנות, היה נהוג גם בימיו של הרב הראשי לארץ ישראל הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

משלחת של אישים רבניים ואנשי ציבור בירושלים תתיצב בקרוב בפני הרב אונטרמן, ותבקש ממנו לקבל על עצמו כהונה זו. סבורים שבהסדר זה יהיה גם יתרון מסויים לחילוקי הדעות שבין שר הדתות הד"ר ז. ורהפטיג ולבין שר המשפטים הד"ר דב יוסף בעניין תקנות לבחירת רבנים מקומיים וסמכויותיהם.

כן תיפתר גם שאלת רישום הנשואין בירושלים, שעוררה באחרונה תסיסה רבה בין החוגים הרבניים, הרואים במצב הנוכחי פגיעה של המועצה הדתית בירושלים בסמכות הרבנות הראשית.

בינתיים נודע כי הרב הראשי י. א. אונטרמן השיב לשר הדתות הד"ר ורהפטיג למכתבו, בו הפנה תשומת לבו להשגתו של שר המשפטים הד"ר יוסף על שום מה מונה הרב אברהם אדלר, ראש לשכת הרבנות הראשית בירושלים, כרושם הנשואין בירושלים. הרב הראשי אונטרמן אמר כי הוא חתם על המינוי מתוך הכרה באישיותו של הרב אדלר וזאת לאחר שהמינוי נתמך גם ע"י הרב הראשי הראשון לציון הרב יצחק נסים, ומציין שלא עלה על דעתו שהספרדים יראו קיפוח במינוי זה.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אנגל 6, תל אביב (ביתו של הרב אונטרמן בעת היותו רבה הראשי של תל-אביב) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות