לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

צפויה התחדשות המערכה סביב בחירת הרבנים לערים הגדולות

בחירת הרב גורן כרבה של ת"א כמעט מובטחת


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 14/01/1965 (יום חמישי)
עם אישור תקנות הבחירות לרבנים מקומיים, צפויה התחדשות המערכה מסביב לבחירת רבנים בערים הגדולות.

נראה כי בחירתו של הרב שלמה גורן הרב הראשי של צה"ל לרב ראשי בתל-אביב היא כמעט מובטחת. המועמד המתחרה העיקרי, הרב שאול ישראלי, לא יעמיד את מועמדותו ויסתפק בכך שנבחר למועצת הרבנות הראשית, ונתמנה כחבר בית הדין העליון הרבני בירושלים.

בירושלים גוברת נטיה בין רבנים ואנשי ציבור דתיים, להקפיא לעת עתה את הבחירות לרב ראשי מקומי, באין סיכוי להגיע למועמד מוסכם, בין השמות המוזכרים למשרה זו: הרב הראשי הרב אונטרמן, הרב ש. ז. אויורבוך, הרב יצחק אריאלי, הרב אברהם רוזנטל והרב ברוך רבינוביץ.

בתקנות החדשות, שיפורסמו בקרוב ע"י שר הדתות הד"ר ז. ורהפטיג ושר המשפטים הד"ר ד. יוסף, הוחלשה במידה מסויימת הנציגות הדתית. עד כה היו משתתפים בבחירת רבנים מקומיים בגוף הבוחר 50 אחוז נציגי בתי הכנסת, 25 אחוז נציגי המועצות הדתיות ו-25 אחוז נציגי העיריות. בתקנות החדשות נקבע יצוג שווה לנציגות של שלושת הגורמים.

בבחירת הרבנים המקומיים תתעורר שאלה נוספת. מועצת הרבנות הראשית נוקטת עמדה שכל מועמד יהיה זקוק לקבלת כושר מטעמה גם אם קיבל כושר לכהן בתפקיד רבני במקום אחר. עניין זה עלול לחול גם לגבי הרב הראשי לצה"ל אלוף שלמה גורן, בטענה שהוא לא קיבל באופן פורמלי כושר לרבנות.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב לסר אורי 1, תל אביב (הרבנות הראשית - המועצה הדתית) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות