לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מאבקים פנימיים במפד"ל


מאת: נוח זבולוני
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 28/02/1965 (יום ראשון)
הערכות פנימית חדשה מסתמנת בצמרת המפלגה הדתית לאומית, ותוך כדי כך נוצרה מתיחות בקרב כמה אישים הנאבקים על ההנהגה.

השר משה חיים שפירא מצמצם לאחרונה את פעולתו מטעמי בריאות. אף כי הוא עזב את בית החולים, עדיין חזקה עליו פקודת הרופאים להימנע מעומס-יתר בתפקידיו, גם כראש המפלגה וגם כמי שמחזיק בשני תיקים (פנים ובריאות). הוא נאלץ למעט בהשתתפות בדיוני המפלגה ואף מעוניין שלא להחזיק בשני התיקים יחד.

חבר הכנסת מר בנימין שחור, המכהן מזה שנים כמזכיר כללי של המפד"ל, משתדל לבצר את מעמדו ולמלא תפקיד של כינור ראשון בהנהגה. הוא נעזר בכך שהכלים הארגוניים עומדים לצידו ומעמדו חזק במספר ניכר של סניפים. הוא רמז היטב שהוא טוען לאחד התיקים.

על רקע זה מצרים את צעדיו של סגן שר הבריאות מר יצחק רפאל, ומנסים למנוע ממנו התקדמות נוספת ואפשרות למינויו כשר. בשורה של עניינים אקטואליים הופגן כי מנסים לדחוק את רגליו של מר רפאל. סגן שר הבריאות עבר בכמה עניינים להתקפת-נגד. אף התברר שיש לו השפעה נרחבת בשורות המפלגה. מקורביו הטיחו בגלוי נגד היריבים כי פעולתם נעשית מתוך צרות-עין מובהקת, לאחר שהוכיח כושר ארגוני בביסוס המשרד. הם ציינו שהרמה הארגונית במשרד הבריאות והמשמעת השוררת בעבודה שם עולה בהרבה על זו שבמשרדים אחרים.

חוגים מוסמכים במפד"ל אמרו שהחרפת המתיחות טומנת בחובה סכנת התידרדרות למפלגה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב דוד המלך 18, ירושלים (משרד הבריאות בשנות ה-50 וה-60 (לשעבר רחוב יוליאן) (משוער)) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות