לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סכסוך על שלטים


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 03/05/1965 (יום שני)
האם המועצה הדתית באה במקום הרבנות הראשית? שאלה זו התעוררה בימים אלה בירושלים, כאשר נתגלתה פעולה של אחד מחברי הנהלת המועצה הדתית הפוגעת במעמד הרבנות.

המקובל במשך כל השנים ובכל הארץ, הוא שהשלטים על כשרות באיטליזים נושאים את הכתובת של הרבנות, שכן הרבנות מטפלת בצד ההלכתי בעוד שהמועצה הדתית מטפלת בצד המינהלי. בימים אלה הוכנו שלטים מטעם הממונה על השחיטה במשרד המועצה הדתית בירושלים ובהם נאמר: "אטליז כשר, בשר טרי מהשחיטה המהודרת שע"י המועצה הדתית ירושלים".

ראש לשכת הרבנות הראשית הרב אברהם אדלר ראה בכך פגיעה ברבנות. הוא התקשר עם יו"ר המועצה הדתית הרב שמואל הכהן וינגרטן ומיחה בפניו על כך תוך בקשת הסבר ובירור.
בבירור שנערך העלה, שהדבר נעשה על דעת עצמו של הממונה על השחיטה במועצה הדתית שהוא איש אגודת ישראל, ומכיוון שלמפלגתו יש רבנות משלה, העדיף לציין שההכשר הוא על ידי המועצה הדתית בלי להזכיר כלל את הרבנות הראשית של ירושלים.

כפי שנמסר לנו עוררה בעיה זו תסיסה בין חברי הנהלת המועצה הדתית הדורשים לגנוז את השלטים או להוסיף את הכתובת של הרבנות הראשית של ירושלים.

באחרונה הנהיג הממונה על השחיטה במועצה הדתית שתי חותמות שונות המעידות על הכשרות של הבשר. אחת על השחיטה האשכנזית שנעשתה לפי הרמ"א והשניה של הספרדים הנעשית לפי הבית יוסף (יוסף קארו).
בחותמת של האשכנזים כתוב באידיש גלאט (חלק) ובחותמת של הספרדים חלק.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות