לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התמרמרות בקרב יהדות דניה על רבה הראשי שקיבל אות הצטיינות גבוה מגרמניה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד ראשון (עמוד 1) - 24/12/1965 (יום ששי)
סערת רוחות מתחוללת לאחרונה בקרב יהדות דניה נוכח העובדה שרבם הראשי קיבל אות הצטיינות גבוה של גרמניה. אנשי רוח יהודיים בעולם, אליהם הגיע הידיעה, ניזעמו אף הם לשמע הידיעה.

הד"ר מקס מלכיור, רבה הראשי של דנמרק, קיבל בימים אלה את אות ההצטיינות הגבוה ביותר של גרמניה, עבור שירותיו למען התקרבות בין דנמרק לבין מערב גרמניה.

כפי שמוסרת העיתונות הדנית, העניק נשיא מערב גרמניה הד"ר הינריך ליבקה את אות ההצטיינות הגבוה "אות השירות של הבונדס רפובליק" לד"ר מלכיור, עבור השירותים הרבים שפעל במשך 20 שנה למען התפייסות ונורמליזציה בין העם הגרמני לבין העם הדני והיהודי.

הרב מלכיור הכריז באותו מעמד כי "גרמניה של היום היא "אחרת" מגרמניה של ימי היטלר". בהצהרה שמסר בפני בא-כח העיתון הדני "פוליטיקן", אמר הד"ר מלכיור, "כי בדרך כלל צריכים פושעי המלחמה לבוא על ענשם, אולם לא ייתכן להטיל על כל העם הגרמני ובפרט על הדור הצעיר את השנאה ההיסטורית".
כן הישווה הד"ר מלכיור את השנאה לגרמנים לאנטישמיות ...

כפי שנמסר, עוררה קבלת העיטור התמרמרות רבה בקרב היהודים ולא יהודים בדנמרק. מר ברונו וקסלמן, סופר העיתון הדני "אינפורמסיון", כותב בין היתר:
"האם לא מסר לעצמו הרב מלכיור דין וחשבון, כי אלה החולשים על המנגנון הממשלתי בבון, מהם קיבל העיטור, הם נאצים! בפרט שליבקה זה, שמידיו קיבל את האות, שימש בימי היטלר כסגן מנהל החברה שסיפקה להיטלר את הנשק הקטלני ביותר "וי-1" ו- "וי-2". הוא היה אף זה שבנה את בתי החרושת התת-קרקעיים לנשק ולאווירונים ולצורך זה גייס אלפי יהודים ממחנה המוות של בוכנוואלד, ורבים מהם מתו מאפיסת כוחות בעבודות פרך אלה."

העתונות מציינת כי עובדה היא כי עוד לפני 20 שנה, בעוד שהקברים של מיליוני קרבנות היטלר היו עוד פתוחים, כבר עסק רבה הראשי של דנמרק בפעולות פיוס עם גרמניה ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד ראשון 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Krystalgade 12, קופנהגן, דנמרק (הקהילה היהודית בקופנהגן) | Adenauerallee 139-141, 53113, בון, גרמניה (Palais Schaumburg - מקום הקנצלר של גרמניה עד שנת 1999)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות