לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

להתיר כבלי עיגון בברה"מ


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 12) - 19/06/1980 (יום חמישי)
אגודת הרבנים האורתודוקסית באמריקה משגרת לברית המועצות אחד מחבריה כדי לאתר את הגברים או הנשים הזקוקים לגט-כריתות שיסכימו להתיר את כבלי העיגון ממאות או אלפים נשים עגונות הנמצאות ברוסיה. היהודים הנושרים מברה"מ המעדיפים את אמריקה מעל ישראל, יוצרים במקום התאקלמותם החדש בעיות שונות: דיור, מקום עבודה, חינוך ילדים, גיור ומילה.

עם הגברת זרם העליה מברה"מ לארה"ב נוצרה בעיה משפחתית הלכתית. רבים מן העולים השאירו ברוסיה בת זוג או בן זוג שמסיבות שונות סירבו להצטרף ולצאת עם הבעל או האשה מברה"מ או שהשלטונות לא הרשו להם, הם לא נפרדו מהם לפני צאתם כדת וכדין. מהגרים אלה לאחר שהתאקלמו במקומם החדש, החלו לדאוג לחייהם המשפחתיים הנורמליים, אך כאן נתקלו בבעיה ההלכתית הדורשת לקבל גט כריתות מן הבעל או מן האשה, שנשארו ברוסיה.

בעיה זו מעסיקה את ועד ההצלה של יוצאי רוסיה שע"י אגודת הרבנים באמריקה שקיימה ישיבת-חרום מיוחדת לדון בבעיה זו, הוחלט לשגר שליח מיוחד לברה"מ.
השליח, אישיות רבנית ידועה ומקובלת וגם בקיאה בהלכות גיטין וקידושין, יבוא בדברים עם השלטונות כדי לאתר את הנזקקים לגט ולהתיר את כבלי העיגון ממאות ואולי מאלפים הזקוקים לכך.

השלטונות הסובייטיים הבטיחו שיתנו אשרת כניסה לשליח "אגודת הרבנים" ובימים אלה הוא עומד לצאת למוסקבה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1980

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada) | מוסקבה, רוסיה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות