לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עמנואל יבזריחין - 50 שנות צילום


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 12) - 20/07/1980 (יום ראשון)
צלם העיתונות היהודי הרוסי עמנואל נויביץ (בר-נח) יבזריחין מקיים עתה במוסקבה תערוכת צילומים פרי יותר מ-50 שנות יצירה ופירסום בעתונות ברית המועצות שזכתה להערכה רבה בכלי-התקשורת הסובייטיים.

"חיידק" הצילום חדר ביבזריחין - שיש לו קרובי משפחה בארץ - עוד בהיותו תלמיד בית ספר, בשנת 1926 עם סיום הלימודים בגמנסיה נתמנה עמנואל צלם של סוכנות הידיעות הסובייטית טאס ובשנים 1932-1972 במשך 40 השנים הללו מילא תפקיד של צלם-עתונאי ואלפי מאורעות ובהם היסטוריים הנציח במצלמתו בעיתונות הסובייטית.

במלחמת העולם השניה שימש יבזריחין כצלם וככתב צבאי, הוא לקח חלק פעיל בהגנת העיר סטאלינגראד שהיתה במצור, 200 יממות שהה בחזית זו יחד עם הלוחמים והמגינים של העיר, משדה הקרב של סטלינגרד שהייתה מנותקת כליל ותחת כיפת השמים ותחת מטר אש של תותחים ופגזים גרמניים. חרף כל זה הכין עמנואל את הכתבות והצילומים על הקרבות הנועזים והן היו מגיעות מהחזית ישר למוסקווה.
יש להבדיל בין היהודי הרוסי עמנואל יבזריחין לרענן לוריא שלנו, התולה את ישיבתו בגולה בגלל הקשיים בתקשורת שלנו במשלוח הקריקטורות שלו לעולם הגדול ...

יבזריחין השתתף גם בקרבות על העיר רוסטוב שעל הנהר דון ובשחרור הערים והכפרים שעל הדונבאס, היה מן הראשונים שנכנסו עם הצבא האדם לווארשה המשוחררת והנציח את חורבנו של פרבר העיר, פראגה היהודית, הגיע לדרגת קאפיטאן בצבא האדום, זכה לאותות הצטיינות על אומץ לב וגבורה עילאית בחזיתות ובעבודתו העיתונאית.

דפים בנושא:


הערות: בעקבות מכתב זה נשלח לנח זבולוני מכתב מקרובו של ע. יבזריחין המבקש ממנו פרטים על קרובו המשוער.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1980

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מוסקבה, רוסיה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות