לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

קארטר ורייגן כרביי חסידים


מאת:
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 03/11/1980 (יום שני)
גם בעניין הבחירות לנשיאות ארצות-הברית אין תמימות-דעים בין חסידי חב"ד לבין חסידי סאטמאר בארה"ב, שריב נטוש ביניהם בתחומים רבים. בשעה שחסידי סאטמר תומכים בקארטר ואף נרתמו לתעמולת הבחירות שלו והם מנסים לרכוש קולות בקרב האוכלוסיה היהודית החרדית למען קרטר ה "ציוני", הרי החב"דניקים נוטין לתמוך ביריבו רייגן. הם אף יצאו בריש גלי למען בחירתו של הסנאטור הרפובליקאי יעקב יעבץ היהודי.

משלחת של רבני סאטמאר הקיצוניים, ובראשם הרבנים סנדר דייטש, לייבוש לפקוביץ, אפרים שטיין והרץ פרנקל, השתתפה בקבלת-הפנים לקארטר ופמלייתו, שאירגנו רבנים ועסקנים ציוניים בניו-יורק. בקבלת-הפנים לקחו חלק רבנים אורתודוכסים, קונסרבטיבים, ורפורמים ורבני סאטמאר הקיצוניים. בקבלת-פנים זו נשא קארטר נאום ציוני ופרו-ישראלי. לאחר נאומו אמר מנהיג ציוני אמריקאי: "אין צורך בציוני טוב יותר מהנשיא שלנו קארטר".

נוסף על משלחת זו של סאטמאר הצטרפו לפמליית-קארטר, במטוס-הבחירות שלו הרב לייבוש לפקוביץ, המכהן כראש-העיר בעיירה החסידית קרית-יואל (ע"ש האדמו"ר המנוח) במנראו, והרב מתתיהו פריזל, ראש-העיר של ניו-סקוור, עיירה חסידית סטמארית. כאשר טסו החסידים במטוסו של הנשיא הוכן לכבודם אוכל כשר למהדרין-שבמהדרין וכן פירות, ומשקאות קלים. הנשיא ניהל עם הרבנים במטוסו שיחות על דא ועל הא. כשנשאלו חסידי סאטמר מדוע נרתמו לתעמולת הבחירות של קארטר, השיבו: אנו מזדהים עם המדיניות הבין-לאומית והפנימית של קארטר, ועם הישגיו במדיניות זו.

חסידי חב"ד, לעומתם, מסבירים כי הם תומכים ברייגן, מפני שקארטר גרם לכך שממשלת הליכוד, שבראשה עומד תלמידו של זאב ז'בוטינסקי ואיש "חירות", מנחם בגין, החזירה את סיני ואת שדות-הנפט שבה לסאדאת, והיא מורידה ישובים עבריים מהקרקע. האדמו"ר מלובביץ, הרב מנחם מנדיל, גורס כי סיני הוא חלק בלתי-נפרד מארץ-ישראל. זוהי גם דעתו של הרב צבי יהודה קוק, ראש ישיבת מרכז-הרב, ומחולל תנועת גוש-אמונים.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1980

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 1600 Pennsylvania Ave, וושינגטון, ארצות הברית (הבית הלבן) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק, ארצות הברית (מרכז האדמו"ר מסאטמר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות