לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

לא נכנע ללחצים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | אנשים (עמוד 8) - 27/01/1991 (יום ראשון)
הרב ד"ר הרשל שכטר ראש הישיבה של "ישיבה יוניברסיטי" בניו-יורק, שאירגן את בואם של 400 תלמידי הישיבה לארץ כדי להפגין הזדהות עם העם בציון, זכה לביקורות קשות על כי הוא מסכן ציבור שלם.

הרב שכטר סיפר לגרשון יעקובסון, עורך השבועון "אלגעמיינער זשורנאל" היוצא לאור בניו-יורק, כי כאשר נודע ברבים כי הוא עומד לצאת עם קבוצת תלמידים ועם שתי בנותיו להפגין נוכחות ועידוד לישוב בשעת סכנה נאמר לו בכל מקום: "איך אתה מעז לעבור על עבירה חמורה זו לסכן ציבור שלם, ולא זו בלבד אלא אתה לוקח את הבנות שלך. והרי בכל רגע עלולה לפרוץ מלחמה במפרץ הפרסי שעלולה להתפשט גם לישראל".

עוד סיפר כי חצי שעה לפני כניסת השבת קיבלה רעייתו שיחה טלפונית. על הקו היתה חברה טובה שלה שהעבירה "מסר" שנתקבל מהרב אליעזר מנחם שך בו הוא מבקש להקדים את הדלקת נרות השבת בעשר דקות כסגולה נגד פגיעה במלחמת המפרץ הפרסי. הרב שכטר אמר לה כי אינו מאמין שהרב שך, שהוא גדול הדור ועוסק בש"ס ופוסקים ואין לו עסק בנסתרי לימוד הזוהר, יאמר דברים כאלה. אולם הרבנית שכטר היתה בשלה. היא אמרה לבעלה: "מה איכפת לך שישנם אנשים אדוקים יותר ממך", וביצעה את מה שנאמר ב "מסר" שהתקבל מהרב שך כביכול.

נזכיר רק שהרב שך, בנאומו האחרון, תקף בחריפות את אלה שטרם מלאו את כרסם בש"ס ופוסקים וכבר עוסקים בלימוד הזוהר ...

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר אנשים 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | 500 W 185th St, ניו יורק (ישיבה יוניברסיטי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות