לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

השר הציוני והאדמו"ר מסטמאר


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 6) - 27/04/1981 (יום שני)
האם נשק שר הפנים והמשטרה של מדינת ישראל את ידו של האדמו"ר מסטמאר שאינו מכיר במדינה "הציונית ובסריה ", בפגישה שהתקיימה בין השר יוסף בורג לבין הרב משה טייטלבוים האדמו"ר מסטמאר במעוזו אשר בבורו-פארק ניו-יורק, שדנו בענייני כביש המריכה "רמות" בירושלים ?

שאלה זו מרחפת בחללה של המפד"ל ואינה נותנת מנוח. נדמה כי מפלגה זו כבר פתרה את בעיותיה שנצטברו במשך שנות השתתפותה בממשלות ישראל ודווקא עתה ערב הבחירות לכנסת העשירית הן צצו ועלו על פני השטח ... הרי הן: פרשת אבו חצירא, דרוקמן, "האפרסק" [ * ] , הריב הפנימי התמידי במפלגה, רק שאלת "הנשיקה" טרם מצאה את פתרונה עד שבא מר שרגא קאהן נשיא הכבוד של המזרחי והפועל המזרחי (קרי" המפד"ל), באמריקה, ובאופן רשמי הכחיש את הידיעה שפורסמה כי שר הפנים והמשטרה ד"ר יוסף בורג נשק את ידו של האדמו"ר מסטמאר הרב משה טייטלבוים, לאחר שביקש ממנו שיתן את ברכתו להצלחת המפד"ל בבחירות לכנסת. תשובת הרבי הייתה: האדמו"ר אינו מכיר במדינת ישראל הציונית וב "בית המינות" שלה, דהיינו: הכנסת ...

שרגא קאהן בהכחשתו "מגלה", כי היוזמה "למאורע היסטורי" זה, הפגישה בין השר הציוני לבין האדמו"ר הקיצוני ביותר נגד המדינה, באה מצדו של הרבי. הוא רצה בפגישה זו עד כדי כך שהיה מוכן לוותר על כבודו ולבוא להיפגש עם השר במלונו, אלא הד"ר בורג ויתר על כבודו והלך למעוז של סטמאר.

שרגא קאהן הכחיש את הסיפא כי השר נשק את ידו של האדמו"ר, ואילו את הרישא שהשר הציוני ביקש את ברכתו של האדמו"ר המחרים את המדינה ומכנה את הכנסת "בית המינות" להצלחת המפד"ל בבחירות הבאות, אינו מכחיש.

ד"ר בורג, שאומרים שהוא פיקח. מה ראה לשטות זו?

הערות: תיק "אפרסק" - תיק סודי במשטרה שעסק בחשדות של העברת כספים למפד"ל ממשרד הפנים דרך המועצות המקומיות עליהן המשרד אחראי. מאחר ויוסף בורג היה גם שר המשטרה וגם שר הפנים הייתה לתיק רגישות מיוחדת. החקירה נוהלה ע"י ניצב זיגל, ובסוף הודח המפכ"ל הרצל שפיר כתוצאה (כנראה) מהחקירה


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1981

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 500 7th Avenue, ניו יורק, ארצות הברית (תנועת המזרחי בארצות הברית - Religious Zionists of America) | בורו פארק, ברוקלין ניו יורק, ארצות הברית | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות