לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ראשי הישיבות מתוסכלים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 10) - 07/07/1981 (יום שלישי)
מיון מהיר:
ישיבות
מאמר
דברים
1981
בהיוודע תוצאות הבחירות הסופיות לכנסת העשירית נדלקה נורה אדומה בחוגי הישיבות הגדולות הליטאיות בארץ. הוברר, כי רבים מבני ישיבות אלו, שהיו בעבר מעוזם של אגודת ישראל, ניהלו תעמולה ואף הצביעו בעד רשימות חילוניות, ובמיוחד בעד הליכוד.

בבחירות אלה לא זכתה "אגודת ישראל" ביותר מ-4 מנדטים. המפד"ל התגמדה לחצי ופא"י נמחקה כליל מן המפה הפוליטית. הסך-הכל הוא שהיהדות הדתית הפסידה במערכה זו 7 מנדטים - כמעט חצי מן הנציגות שלה.

ראשי הישיבות בירושלים ובני-ברק הגיעו למסקנה, כי התעמולה (מחוץ לטלוויזיה הטמאה ר"ל) שניהלה "אגודת ישראל" באמצעות בטאונה "המודיע" היתה כולה מכוונת נגד המערך והגנה על הליכוד. לפי דעתם לא הייתה תעמולה הראויה לשמה בעד הסיעה שלה. גם "הצופה", הבטאון של המפד"ל, הלך בעקבות "המודיע", ואחריהם החרה-החזיק "שערים" של פא"י.

בחוגי הישיבות בירושלים (חברון ו- "מיר" ובבני-ברק פוניבז' שבה פעל הרב א. שך) נתקבלו בזעם ובמרירות הידיעות, כי תלמידי הישיבות שלהם הצביעו בעד הרשימות החילוניות שהביאו לאבדן של 7 חברי-כנסת דתיים בכנסת החדשה.

נוסף לכך הגיעו שמועות, כי תלמידי ישיבות היו פעילים גם ברשימתה של שולמית אלוני (ר"ץ). כעת בודקים אם הם עבדו בשכר (זה נוגד את תנאי הארכת שיחרורם משירות צבאי סדיר), ואם יתברר כי עבדו בהתנדבות הרי "חטאו" כפל כפליים.

כפי שנודע, יקראו ראשי הישיבות לכנס-חירום כדי לדון בתופעה חמורה זו ולנקוט אמצעים דרושים כדי שמעשים כאלה לא יישנו.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1981

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יחזקאל סרנא 4, ירושלים (ישיבת חברון "כנסת ישראל" (משנת 1976)) | רחוב רבי אבא גרוסברד 7, בני-ברק (ישיבת פוניבז’) | רחוב בית ישראל 3, ירושלים (ישיבת מיר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות