לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המתנקש באפיפיור - שליח הציונים ...


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 13/07/1981 (יום שני)
הטרוריסט התורכי החשוד בהתנקשות בחיי האפיפיור פאולוס השני קשור גם עם חוגים ציוניים קיצוניים ופעל בשליחות "המשרדים המיוחדים" של מדינת ישראל - בגילוי זה יצא העיתון הביירותי "אל-אופק".

הסוכנות הסובייטית הרשמית "טאס"ס" מביירות פרסמה את הידיעה שהופיעה ב "אל אופק". לפי העתון הטרוריסט התורכי אלי אנדזה החשוד בהתנקשות בפאולוס השני עומד בקשרים הדוקים עם חוגים ימניים קיצוניים במערב-אירופה - ועם הציונים. לפי דברי קצין משטרת מערב גרמניה שבה מסתתר אנדזה, עומדים "המוסדות המיוחדים" של מדינת ישראל מאחורי ההתנקשות באפיפיור והם שעזרו לטרוריסט התורכי בבריחתו המיסתורית בשנת 1979 מתורכיה וציידו אותו בתעודות מזוייפות בנשק ובכסף.

"אל-אופק" כותב, כי הנסיון להתנקש בחיי האפיפיור פאולוס השני נעשה בגלל עמדתו בענייני המזרח התיכון שלא מצאה חן בעיני הציונים. הותיקן גינה את החלטת הכנסת האומרת, כי ירושלים היא עיר הבירה הנצחית של ישראל ואינה ניתנת לחלוקה. כן הכיר האפיפיור בזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתיני.

מוסיף השבועון הביירותי: הודעתו של האפיפיור פאולוס השני ב-5 באוקטובר 1980, כי ישראל גרשה את הפלשתינים מארצם ונישלה אותם מאדמתם הייתה עילה מספיקה לציונים להוציא עליו פסק-דין מוות.

בסיום המאמר נאמר, כי ה "אפוטרופסים" של הטרוריסט התורכי, שלהם כוח והשפעה רבה, חוששים שמא יפתח אנדזה את פיו ויספר כי ישראל עומדת מאחורי ההתנקשות באפיפיור. הם עשויים לשחרר אותו בכלא האיטלקי [לרצוח אותו במשימה זו] ולביים לפני העולם כי היה כאן מעשה התאבדות ...

הערות:
בתאריך 13/03/1981 ניסה האזרח הטורקי מהמט אלי אג'ה להתנקש בחייו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני בכיכר פטרוס הקדוש. המתנקש פגע באפיפיו ב- 3 יריות. לאחר ניתוח ניצלו חיי האפיפיור.


צולם במכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1981

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Piazza San Pietro, קריית הוותיקן, Vatican (כיכר פטרוס הקדוש) | ביירות, לבנון
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות