לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סמים בצה"ל לפי "נובוסטי"


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 22/07/1981 (יום רביעי)
"הנרקומניות בצדי צבא", תחת כותרת זו כשלצדה כותרת-משנה "פרצופו של העולם החפשי", פרסמה סוכנות הידיעות הסובייטית "נובוסטי" בעיתונות הרוסית מאמר גדול על ההתמכרות לסמים במדינת ישראל, שהגיעה גם לאהלי צה"ל, ובמיוחד בין החיילות.

המאמר הועתק מ "ידיעות אחרונות" והוא דן בבעיות הנרקומניות וההתמכרות לסמים במדינת ישראל, במיוחד בין חיילי צה"ל. הוא מביא פרטים על עישון סמים, המתחיל בבוקר עם שתיית הקפה ונמשך כ-3 או 4 פעמים נוספות במשך היום במשרדי צה"ל ובאוהלי החיילים והחיילות. במאמר מסופר גם על המשפטים הצבאיים הנערכים בגלל עישון הסמים בין החיילים והחיילות.

המסקנות של "נובוסטי" על הסיבות שהביאו לידי התמכרות לסמים גם בתוך צה"ל: בראש וראשונה הבעיות הסוציאליות הקשות שבהן שרויה מדינת ישראל, האלימות השוררת במדינה, הטרור נגד "הפטריוטים הפלשתינאים", כיבוש השטחים הערביים, תפיסת קרקעות ונישול בעליהן, דיכוי המאבק הצודק של האוכלוסיה הערבית הן הסיבות המביאות לידי התמכרות לסמים גם בתוך לובשי המדים - לפי "נובוסטי".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1981

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Zubovskiy b-r, 4, מוסקבה, רוסיה (נובוסטי - RIA Novosti) | רחוב אליעזר קפלן 37, תל אביב (משרד הביטחון - מחנה רבין, הקריה) | רחוב מוזס 2, תל אביב (בית ידיעות אחרונות - החל ממחצית שנות ה-70)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות